>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı | TIP408 | Zorunlu | Lisans | 4 | 3 |
Prof. Dr. Nursu ÇAKIN MEMİK
Prof. Dr. Ayşen ÇOŞKUN
Prof. Dr. Selim ÖNCEL
Prof. Dr. Özlem YILDIZ GÜNDOĞDU
Doç. Dr. Şahika Gülen ŞİŞMANLAR
Dr. Öğr. Üyesi İrem Damla ÇİMEN
Dr. Öğr. Üyesi Burcu KARDAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARDAŞ
1) Çocuk ve ergenlerin psikiyatrik değerlendirme basamaklarını bilir.
2) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
3) Çocuk ve ergenlerde ruhsal sorun ve bozuklukları tanır.
4) Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozukluklara yönelik tedavi yaklaşımlarının temel ilkelerini bilir.r.
5) Birinci basamakta tedavi edilebilir ruhsal sorun ve bozuklukları tanır ve ele alır, sevk gereken halleri ayırt eder.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | ||||||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | |||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | |||||||
4 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Çocuk hastalıkları
Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozuklukları tanıma ve ayırt edebilme becerisini, tedavi prensiplerini öğretmek Çocuk ve ergenlerin psikiyatrik değerlendirme basamaklarını öğrenmek. Gelişim dönemlerinin özelliklerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerde ruhsal sorun ve bozuklukları tanıyabilmek, ayırıcı tanı yapabilmek. Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozukluklara yönelik tedavi yaklaşımlarının temel ilkelerini öğrenmek. Birinci basamakta tedavi edilebilir ruhsal sorun ve bozuklukları tanıma ve ele alabilme, sevk gereken halleri ayırt edebilme becerisi kazanmak. Çocuklarda ruhsal bozukluk belirtileri ile sağlıklı özellikleri ayrıştırabilmek. Çocuk hastaya yaklaşım ve iletişim kurma becerisi geliştirmek. Ebeveynlerle iletişim üzerinden hasta-hekim ilişkisinin güçlendirmek. Çalışma disiplini, diğer ekip elemanları ile ilişki kurma ve uyumlu çalışma becerisi geliştirme
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
Sayı |
Yüzde |
|
---|---|---|
Uygulama Notunun Başarıya Oranı |
2 |
40% |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
1 |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte