>

Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Stajı TIP408 Zorunlu Lisans 4 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nursu ÇAKIN MEMİK
Prof. Dr. Ayşen ÇOŞKUN
Prof. Dr. Selim ÖNCEL
Prof. Dr. Özlem YILDIZ GÜNDOĞDU
Doç. Dr. Şahika Gülen ŞİŞMANLAR
Dr. Öğr. Üyesi İrem Damla ÇİMEN
Dr. Öğr. Üyesi Burcu KARDAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çocuk ve ergenlerin psikiyatrik değerlendirme basamaklarını bilir.
2) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
3) Çocuk ve ergenlerde ruhsal sorun ve bozuklukları tanır.
4) Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozukluklara yönelik tedavi yaklaşımlarının temel ilkelerini bilir.r.
5) Birinci basamakta tedavi edilebilir ruhsal sorun ve bozuklukları tanır ve ele alır, sevk gereken halleri ayırt eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1               Yüksek Orta     Orta     Düşük Yüksek
2     Düşük Düşük Düşük Orta                    
3       Yüksek Yüksek Düşük Düşük Yüksek     Düşük Orta Düşük   Yüksek Orta
4       Orta Yüksek Düşük Düşük Yüksek     Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek  
5       Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek         Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çocuk hastalıkları

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozuklukları tanıma ve ayırt edebilme becerisini, tedavi prensiplerini öğretmek Çocuk ve ergenlerin psikiyatrik değerlendirme basamaklarını öğrenmek. Gelişim dönemlerinin özelliklerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerde ruhsal sorun ve bozuklukları tanıyabilmek, ayırıcı tanı yapabilmek. Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal sorun ve bozukluklara yönelik tedavi yaklaşımlarının temel ilkelerini öğrenmek. Birinci basamakta tedavi edilebilir ruhsal sorun ve bozuklukları tanıma ve ele alabilme, sevk gereken halleri ayırt edebilme becerisi kazanmak. Çocuklarda ruhsal bozukluk belirtileri ile sağlıklı özellikleri ayrıştırabilmek. Çocuk hastaya yaklaşım ve iletişim kurma becerisi geliştirmek. Ebeveynlerle iletişim üzerinden hasta-hekim ilişkisinin güçlendirmek. Çalışma disiplini, diğer ekip elemanları ile ilişki kurma ve uyumlu çalışma becerisi geliştirme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çocuk ve ergenlerin psikiyatrik değerlendirme basamaklarını öğrenmek, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu ve karşıt olma karşı gelme bozukluğu, Obsesif kompulsif bozukluk , Anksiyete bozuklukları ve travma sonrası stres bozukluğu, Duygu durum bozuklukları, KZVD ve yas,
2) Çocuk ve ergenlerde psikofarmakoloji , Otizm spektrum bozuklukları, Çocuk psikiyatrisinde acil durumlar ve madde kullanım Bozuklukları,

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Uygulama Notunun Başarıya Oranı

2

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte