>

Psikiyatri Stajı

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
Psikiyatri Stajı TIP513 Zorunlu Lisans 5 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybala Neslihan ALAGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Psikiyatri biliminin ilgi alanlarını, farklı disiplinlerle olan ilişkilerini, hastane içi ve dışı yapılan uygulamaları tanır ve tanımlar.
2) Yaygın psikiyatrik bozuklukların tanı, ayırıcı tanı ve tedavisini bilir, bu konuları tartışır ve tedavi planı yapar.
3) "Hasta-hekim" ilişkileri, "hasta-hekim ilişkilerindeki zor durumlar" ve "psikiyatri ve tıpta damgalanma" konularını genel hatlarıyla tartışır ve analiz edebilir.
4) Ruhsal durum muayenesi ve görüşme teknikleri ile ilgili videolar izleyerek, hasta görüşmelerine katılarak, asistan hekim gözetiminde hastalarla görüşerek bilgi ve becerilerini geliştirir ve geliştirdikleri becerilerle gözlem, duygu ve düşüncelerini ifade eder ve raporlar.
5) Klinik içinde grup uygulamalarına katılarak gözlemlerini eleştirel bir şekilde tartışıp rapor eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1     Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek   Orta
2 Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta Düşük Orta Düşük    
3       Düşük Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek   Orta Yüksek Düşük Yüksek   Orta
4     Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Orta Düşük Yüksek Düşük    
5     Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Nöroloji

Dersin İçeriği

Kişilik Bozuklukları, Tanı Ve Tedavi, Psikotik Bozukluklar, Tanı Ve Tedavi, Görsel Eğitim Araçları İle Şizofreninin Değerlendirmesi, Uyku Bozuklukları I-II, Psikiyatride Somatik Tedaviler, Görsel Eğitim Araçları ile Anksiyete Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi, Alkol - Madde Bağımlılığı, Psikiyatrik Belirtiler, Öykü Alma ve Ruhsal Durum Muayenesi (2), Psikiyatride Sınıflandırma Sistemleri (1), Görsel Eğitim Araçları ile Psikiyatrik Semiyoloji, Psikoterapide ilke ve Yöntemler, Film ve Tv Dizilerinden Örneklerle Farklı Kişilik Özellikleri, Anksiyete Bozuklukları, Görsel Eğitim Araçları ile Somatoform ve Psm Bozuklukların Klinik Değerlendirmeleri, Ruhsal Travma Ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Görsel Eğitim Araçları ile Tarvma Ve Tssb Klinik Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları İle Anksiyete Bozukluklarının Klinik Değerlendirilmesi, Adli Psikiyatri, Somatoform Bozukluklar, Psikosomatik Bozukluklar (1), Acil Psikiyatr Bölüm-1, Görsel Eğitim Araçları ile Somatoform Bozukluklarının Değerlendirilmesi, Liyazon Psikiyatrisi, Görsel Eğitim Araçları İle Klp Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları İle Psikosomatik Bozukluklarının Değerlendirilmesi, Acil Psikiyatri Bölüm-2, Görsel Eğitim Araçları İle Acil Psikiyatrik Bozukluklarının Değerlendirilmesi, Duygudurum Bozuklukları: Bipolar Bozukluklar (1), Duygudurum Bozuklukları: Majör Depresif Bozukluk (2), Yeme Bozuklukları, Yeme Bozukluğu (I-II), Psikofarmakoloji, Görsel Eğitim Araçları İle Psikofarmakolojik Uygulamalar, Deliryum, Demens ve Diğer Bilişsel Bozukluklar, Cinsel İşlev Bozuklukları, Görsel Eğitim Araçları ile Deliryum ve Demans Hastalıklarının Klinik Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları ile Ekt Uygulamasının Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları İle Duyudurum Bozukluklarının Klinik Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları İle Yeme Bozukluklarının Klinik Değerlendirilmesi, Görsel Eğitim Araçları ile Acil Psikiyatrik Hasta Değerlendirilmesi, Uyku Bozuklukları, Psikiyatri ve Sinema, Psikiyatri ve Sinema, Görsel Eğitim Araçları ile Psikiyatrik Belirtiler ve Psikiyatride Ayırıcı Tanı Gözden Geçirilmesi (3).

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ruhsal Belirti ve Bulgular, Tanı ve sınıflandırma, Ruhsal Durum Muayenesi, Duygudurum bozuklukları: Bipolar bozukluklar, Duygudurum bozuklukları: Major depresif bozukluk, Anksiyete bozuklukları ve Obsesif Kompulsif Bozukluk, Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları, Davranışsal Bağımlılıklar, Bilişsel bozukluklar, Yeme bozuklukları, Uyku bozuklukları, Servis Viziti, Olgu Tartışması, Hasta Görüşmesi ve Dosya Hazırlama, Anabilim Dalı Eğitim saati, Poliklinik ziyareti, Servisi tanıma, Staja Giriş
2) Şizofreni, Diğer Psikotik Bozukluklar, Cinsiyet hoşnutsuzluğu ve ilişkili bozukluklar, Kadın ruh sağlığı, Psikiyatri ’de ilaç tedavileri, Acil Psikiyatri, Bedenselleştirme ve çözülme bozuklukları, Psikosomatik bozukluklar, Servis Viziti, Olgu Tartışması, Hasta Görüşmesi ve Dosya Hazırlama, Anabilim Dalı Eğitim saati, Poliklinik ziyareti
3) Somatik tedaviler, Psikoterapiler, Cinsel İşlev bozuklukları, Kişilik Bozuklukları, Servis Viziti, Olgu Tartışması, Hasta Görüşmesi ve Dosya Hazırlama, Anabilim Dalı Eğitim saati, Poliklinik ziyareti, Staj sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Rol Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte