>

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları TIP601 Zorunlu Lisans 6 10

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Metin AYDOĞAN
Prof. Dr. Abdulkadir BABAOĞLU
Prof. Dr. Kenan BEK
Prof. Dr. Filiz Mine ÇİZMECİOĞLU JONES
Prof. Dr. Zühal GÜNDOĞDU
Prof. Dr. Ayla GÜNLEMEZ
Prof. Dr. Bülent KARA
Prof. Dr. Selim ÖNCEL
Prof. Dr. Nazan SARPER
Prof. Dr. Ayşen UNCUOĞLU
Prof. Dr. Özlem ÜNAL UZUN
Prof. Dr. Elif YAKA
Prof. Dr. Ayten YAZICI
Prof. Dr. Emine ZENGİN
Doç. Dr. Eviç Zeynep AKGÜN
Doç. Dr. Sema AYLAN GELEN
Doç. Dr. Uğur DEMİRSOY
Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
Doç. Dr. Hafize Emine SÖNMEZ
Doç. Dr. Ayşe Filiz YETİMAKMAN ERDOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi Mesut GÜNGÖR
Dr. Öğr. Üyesi Özge SERÇE PEHLEVAN
Arş. Gör. Dr. Mehmet Baha AYTAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çocuk acil servislerinde, polikliniklerde ve yatan hasta servislerinde hasta ve hasta yakınlarını uygun bir şekilde karşılar.
2) Çocuk ve ailesi ile iyi bir iletişim kurar. Yaşı uygun olan çocuğun kendisinden, yaşı uygun olmayan çocuğun yakınlarından öykü alma becerisini sergiler
3) Sağlıklı bir çocuğun doğumundan itibaren büyümesini, aşılarını ve beslenmesini izler.
4) Çocuğun antropometrik ölçümlerini yapar, büyüme eğrileri üzerinde işaretler ve yorumlar. Gerekirse tetkik planlayabilir ve yönlendirmeleri yapabilir
5) Çocukta genel durum ve vital bulguları (kalp hızı, solunum sayısı, kan basıncı) değerlendirir.
6) Çocuğun yaşına uygun fizik muayene yapabilir.
7) Çocuk acil servise başvuran çocuk hastaları, hastalıklarının ciddiyetine göre aciliyet sırasına koyar.
8) Yüksek ateş, konvülziyon gibi semptomlara acil müdahaleyi bilir ve uygular.
9) Temel yaşam desteği ilkelerini bilir ve gerektiğinde uygular.
10) Çocukluk çağında sık görülen (üst solunum yolu enfeksiyonu, otitis media, idrar yolu enfeksiyonu, gastroenterit, vb.) hastalıkları tanır ve tedavi eder.
11) Konsültasyon endikasyonlarını bilir ve gerektiğinde ilgili bölümden konsültasyon ister.
12) Uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt eder. Başvuran hastanın ilk değerlendirme ve müdahalesini yaparak gerektiğinde ilgili bölüme yönlendirir.
13) Hastaların tıbbi kayıtlarını yazılı ve elektronik ortamda uygun şekilde tutar.
14) Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeliyle etkili iletişim kurar.
15) Meslektaşları ve diğer sağlık personeliyle etkili ekip çalışması yapar.
16) Tanımlanan amaç doğrultusunda literatür taraması yapar, eleştirel değerlendirir ve sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1         Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek              
2       Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek              
3       Düşük Yüksek Yüksek               Düşük    
4       Düşük Yüksek Yüksek               Düşük    
5       Orta Yüksek   Yüksek                  
6       Orta Yüksek Düşük Düşük Yüksek Yüksek         Orta    
7       Yüksek Yüksek   Yüksek             Orta   Düşük
8       Orta Yüksek   Yüksek                  
9       Orta Orta   Yüksek                  
10       Orta Yüksek                      
11       Orta Yüksek   Orta Düşük   Yüksek            
12       Orta Yüksek   Düşük     Orta   Düşük   Düşük    
13                 Düşük Düşük            
14               Yüksek Orta              
15               Yüksek                
16                       Yüksek Yüksek Orta Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

1A

Dersin İçeriği

Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Perinatal Asfiksi (doğumda Asfiksi; Doğumda Fetal Distres), Çocuklarda Kulak Burun Boğaz Muayenesi, Çocuklarda Göz Muayenesi, Yenidoğan Muayenesi, Yenidoğan Ve Prematürenin Fizyolojik Özellikleri, Pediyatri Stajının Hedefleri, Ölçme Değerlendirme Ve Etik, Çocukluk Dönemlerinde Beslenme, Akut Böbrek Yetersizliği, Çocukluk Çağında Diyabetik Ketoasidoz Ve Tedavisi, Günümüzde D Vitamini Yetersizliği Ve Rikets, Boy Kısalığına Yaklaşım, Büyümenin Endokrinolojisi Ve Değerlendirilmesi, Genital Bölge Muayenesi Ve Puberte Değerlendirmesi, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Baş Boyun, Kulak Burun Boğaz Ve Göz Muayenesi, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Vaskülitler, Asit-baz Bozuklukları, Nefrotik Sendrom, Solunum Sistemi Muayenesi, Çocukluk Çağında Tekrarlayan Akciğer Hastalıkları, Çocukluk Çağında Kronik Öksürüğe Yaklaşım, Çocuklarda Miyokardit Ve Kardiyomiyopati, Çocuklarda Endokardit Ve Perikardit, Çocuklarda Konjestif Kalp Yetersizliği, Probleme Dayalı Öğrenim Uygulaması, Yenidoğanın Canlandırılması, Yenidoğan Canlandırmasına Hazırlık, Yenidoğanın Solunum Sıkıntısı, Yenidoğan Sepsisi Ve Menenjiti, Prematürite Ve İntrauterin Büyüme Geriliği, Öğretim Üyesiyle Klinik Uygulama, Yenidoğanda Oksijen Sistemi, Arteriyel Kan Gazı, Genetik Ve Temel Kavramlar, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Çocukluk Çağı Solid Tümörleri, Kanserli Çocuğa Yaklaşım, Hipertansiyon, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Kollagen Doku Hastalıkları, Nefrojenik Diyabetes İnsipidus Ve Diğer Tübülopatiler, Sıvı-elektrolit Tedavisi, Karın Muayenesi, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Çocuk Hekimliğinde Öykü Alma Ve Dosya Düzeni, Çocuklarda Verem Enfeksiyonu Ve Hastalığı, Çocukluk Çağında Parazitozlar, Ateşli Çocuğa Yaklaşım, Pnömoniler, Döküntülü Hastalıklar, Anabilim Dalı Birimlerinin Tanıtımı Ve Pediyatride Bilgiye Ulaşım, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi (4), Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi (3), Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi (2), Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi (1) [enjeksiyon, Kan Alma, Damar Yolu Açma], Karın Muayenesi, Çocuklarda Akut İshal, Yenidoğan Sarılıklarına Klinik Yakalşım, Çocuklarda Dolaşım Sistemi Muayenesi Ve Dolaşım Sistemi Hastalıklarına Giriş, Akut Romatizmal Ateş Ve Klinik Yaklaşım, Çocuklık Çağında Lösemiler, Kanamalı Hastaya Yaklaşım Ve Tedavi, Anemide Tanı, Anemilerde Tedavi, Kemik İliği Yetersizlikleri, Epilepsi Tanı Ve Tedavisi, Çocuklarda Nöromüsküler Hastalıklara Yaklaşım, Nöromotor Gelişiminin Değerlendirilmesi, Zehirlenmeler, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Çocukluk Çağında Edinsel Tiroid Hastalıkları, Çocukluk Çağında Adrenal Hastalıklar, Genital Bölge Muayenesi Ve Pubertenin Değerlendirilmesi, Deri Ve Ekstremite Muayenesi, Çocuklarda Akut Menenjit Ve Ensefalit, Çocuklarda Boğaz Enfeksiyonu, Allerjik Rinit, Atopik Dermatit,ürtiker,anjiyoödem, Çocukluk Çağında Astım, Öğretim Üyesi Klinik Uygulama Eğitimi, Pediatri'de Klinik Etik, Çocuklarda Aşılama, Çocuklarda Nörolojik Muayene, Epileptik Ve Epileptik Olmayan Paroksizmal Hastalıklar, Bilinci Kapalı Çocuğun Değerlendirilmesi, Asiyanotik Doğuştan Kalp Hastalıklarında Patofizyoloji, Siyanotik Doğuştan Kalp Hastalıklarında Patofizyoloji, Yeni Doğanın Metabolik Sorunları, Normal Yenidoğanın Takibi Ve Taburculuk Kriterleri, Yenidoğan Sarılıkları, Doğumsal Metabolik Hastalıklara Yaklaşım, Yenidoğan Döneminde Hematolojik Sorunlar, Vaskülitler, Hücresel İmmün Yetmezlikler, Hücresel İmmün Yetmezlikler, Trombositopeniler, Çocukluk Çağı Kanserlerinde Tedavi Prensipleri, Lenfadenopati Ve Lenfomalar, Pediatride Etik Ve Hasta Çocuğa Yaklaşım

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte