>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları | TIP304 | Zorunlu | Lisans | 3 | 9 |
Prof. Dr. Sıla AKHAN
Prof. Dr. TUNCAY MÜGE ALVUR
Prof. Dr. Yonca ANIK
Prof. Dr. Berrin ARSLAN
Prof. Dr. İlknur BAŞYİĞİT
Prof. Dr. Kenan BEK
Prof. Dr. Zeynep CANTÜRK
Prof. Dr. Nuh Zafer CANTÜRK
Prof. Dr. Filiz Mine ÇİZMECİOĞLU JONES
Prof. Dr. Aydın ÇORAKÇI
Prof. Dr. Anıl ÇUBUKÇU
Prof. Dr. Mustafa Melih ÇULHA
Prof. Dr. Erkan DERVİŞOĞLU
Prof. Dr. Özdal DİLLİOĞLUGİL
Prof. Dr. Emek DOĞER
Prof. Dr. Semil Selcen GÖÇMEZ
Prof. Dr. Fetiye KOLAYLI
Prof. Dr. Nazım MUTLU
Prof. Dr. Oğuz MUTLU
Prof. Dr. Cüneyd ÖZKÜRKCÜGİL
Prof. Dr. Tijen UTKAN
Prof. Dr. MELDA YARDIMOĞLU YILMAZ
Prof. Dr. Fürüzan YILDIZ AKAR
Prof. Dr. Zeki YUMUK
Doç. Dr. Mustafa Alper AKAY
Doç. Dr. Necmi EREN
Doç. Dr. Şener GEZER
Doç. Dr. Sibel GÖKÇAY BEK
Doç. Dr. Alev SELEK
Doç. Dr. Mesude TOSUN
Doç. Dr. Büşra YAPRAK BAYRAK
Doç. Dr. Hasan YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi Burcu ALPARSLAN
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin DOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi Seda DUMAN ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Seda EREN KESKİN
Dr. Öğr. Üyesi Hayal UZELLİ ŞİMŞEK
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet YALNIZ
Dr. Öğr. Üyesi Özge Senem YÜCEL ÇİÇEK
Arş. Gör. Dr. Mehmet Baha AYTAÇ
1) Öğrenciler, üriner Sisteme ait hastalıklarının oluşum mekanizmalarını açıklar.
2) Öğrenciler, üriner sistem hastalık nedenlerini, hastalıkların klinik özelliklerini, laboratuar ve göru?ntu?leme bulgularını ve kısmen tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir.
3) Öğrenciler, üriner Sistemin fonksiyonel ve anatomik özelliklerini ve terminolojiyi bilir.
4) Öğrenciler, böbrek fonksiyon testlerini ve üriner sistemi göru?ntu?leme yöntemlerini tanımlar.
5) Öğrenciler, sıvı- elektrolit ve asit-baz dengesi fizyolojisini, denge bozukluklarını ve nedenlerini bilir.
6) Öğrenciler, yu?ksek kan basıncı tanımını, fizyopatolojisini ve nedenlerini açıklar.
7) Öğrenciler, akut ve kronik böbrek yetmezliği tanımını, patolojisini ve nedenlerini açıklar.
8) Öğrenciler, nefrit ve nefrotik sendrom tanımını, patolojisini ve nedenlerini bilir.
9) Öğrenciler, üriner sistem enfeksiyonlarını ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları, bakteri ve mantarların virulans mekanizmalarını bilir.
10) Öğrenciler, üriner sistem tu?mörlerini sınıflar.
11) Öğrenciler, erkek u?reme sistemi, mesane ve u?retra ile ilgili hastalıkların genel özelliklerini açıklar.
12) Öğrenciler, renin-Anjiotensin-Aldosteron sistemi ve ilişkili ilaçları, diu?retikleri öğrenecek,
13) Öğrenciler, üriner sistemin konjenital anomalileri ve enfeksiyonları ile olan ilişkisini açıklar.
14) Öğrenciler, endokrin sisteme ait fonksiyonel fizyolojiyi, ve terminolojiyi açıklar.
15) Öğrenciler, iç salgı bez hormonlarının farmakolojik özelliklerini bilir.
16) Öğrenciler, çocukluk çağında ve erişkinde hormonal fizyolojiyi, hormonların farmakolojik özelliklerini, hormon salgılayan bezlere ait hastalıklarının oluşumunu, klinik bulgularını açıklar.
17) Öğrenciler, boyun lenf du?ğu?mleri ve tiroid bezinin fizik incelemesini sistematik uygular.
18) Öğrenciler, çocuk ve erişkinde kalsiyum metabolizmasına ait hastalıkların oluşum mekanizmasını, laboratuar ve göru?ntu?leme bulgularını, klinik özelliklerini ve tedavisini tanımlayıp açıklar.
19) Öğrenciler, kortikosteroidler ve SVTH nın farmakolojik özelliklerini bilir.
20) Öğrenciler, çocukluk çağında ve erişkinde glukoz metabolizmasına ait hastalıkların oluşum mekanizmasını, klinik bulgularını ve tedavisi yöntemlerini açıklar.
21) Öğrenciler, çocukluk çağında izlenen şişmanlığın nedenlerini sıralar, oluşum mekanizmasını açıklayabilmeli ,
22) Öğrenciler, bu?yu?me fizyoloj isini açıklar ve bozukluklar ını tanımlayabilmeli,
23) Öğrenciler, pubertenin fizyolojik özelliklerini sıralar ve puberte bozukluklarını tanımlar.
24) Öğrenciler, menstru?asyon ve ovulasyon fizyolojisini açıklar.
25) Öğrenciler, üreme sisteminde rol oynayan hormonların ve antagositlerinin farmakolojik özelliklerini açıklar.
26) Öğrenciler, menstru?asyon ve ovulasyon bozukluklarına ait hastalıkları sınıflar ve tanımlar.
27) Öğrenciler, kadın u?reme sisteminde hormonal du?zensizliğe bağlı gelişen hastalıklarını sınıflar, klinik özelliklerini açıklar.
28) Öğrenciler, fetus ve plasenta fizyolojisini açıklar; bu yapılara ait hastalıkları sınıflar ve tanımlar.
29) Öğrenciler, gebelik ve laktasyon fizyolojisini, gebelik oluşumunu açıklar.
30) Öğrenciler, gebelikteki tarama testlerini ve prenatal tanı testlerini sıralar.
31) Öğrenciler, genetik danışmanlık yöntemlerini açıklar.
32) Öğrenciler, normal doğum fizyolojisi ve mekanizmasını açıklar.
33) Öğrenciler, jinekolojideki semptomları tanımlar ve klinik ile göruntuleme tanı yöntemlerini listeler.
34) Öğrenciler, üreme fizyolojisini anlatır, infertilite tanımlamasını ve sınıflamasını yapar ve tanı yöntemlerini açıklar.
35) Öğrenciler, doğum kontrolu?nde kullanılan farmakolojik ajanları sınıflayıp sayar.
36) Öğrenciler, endokrin ve üreme sistemi tümörlerinin patolojik özelliklerini bilir.
37) Öğrenciler, meme hastalıkları ve kadın üreme sistemi radyolojisini bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | |||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | |||||||||||||
4 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||||||||||
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
8 | |||||||||||||||||
9 | |||||||||||||||||
10 | |||||||||||||||||
11 | |||||||||||||||||
12 | |||||||||||||||||
13 | |||||||||||||||||
14 | |||||||||||||||||
15 | |||||||||||||||||
16 | |||||||||||||||||
17 | |||||||||||||||||
18 | |||||||||||||||||
19 | |||||||||||||||||
20 | |||||||||||||||||
21 | |||||||||||||||||
22 | |||||||||||||||||
23 | |||||||||||||||||
24 | |||||||||||||||||
25 | |||||||||||||||||
26 | |||||||||||||||||
27 | |||||||||||||||||
28 | |||||||||||||||||
29 | |||||||||||||||||
30 | |||||||||||||||||
31 | |||||||||||||||||
32 | |||||||||||||||||
33 | |||||||||||||||||
34 | |||||||||||||||||
35 | |||||||||||||||||
36 | |||||||||||||||||
37 |
Yüz Yüze
Yok
Tıbbi Mikrobiyoloji, İnsan Embriyolojisi, Tıbbi Patoloji, Tıbbi Farmakoloji, Jinekoloji, Endokrinoloji
Üriner, üreme ve endokrin sistemlere ait hastalıklarının oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, laboratuar ve görüntüleme bulguları ve kısmen tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramlar.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Benzetim
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
60% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte