>

Temel Seramik Atölyesi II

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Seramik Atölyesi II SER118 Zorunlu Lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Öğr. Gör. Güner SÜLÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çamura hakimiyeti temel alır.
2) Söz -sanat ilişkisi ve seramik - sanat ilişkisini açıklar.
3) Seramik malzeme ve aletlerini tanır.
4) Temel şekillendirme tekniklerini uygular.
5) Konu hakkında form tasarlar.
6) Sunum ile dersin konusunu rapor eder.
7) Fırınlama ve sırlama tekniklerini gösterir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
6            
7 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Temel Seramik Atölyesi I Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

temel sanat eğitimi

Dersin İçeriği

Sanatın sermaye ile olan ilişkisini, neoliberal politikalar ile şekillenen güncel sanat ve sermayenin deşifre edilmesini içerir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Seramik şekillendirme yöntemlerinden torna ile şekillendirme tekniği öğrencilere uygulamalı olarak gösterilir. Öğrenciden üç adet, en az 15-20cm boyunda, farklı şekillerde seramik formu torna tekniği kullanarak oluşturması istenir.
2) Seramik şekillendirme yöntemlerinden torna ile şekillendirme tekniği öğrencilere uygulamalı olarak gösterilir. Öğrenciden üç adet, en az 15-20cm boyunda, farklı şekillerde seramik formu torna tekniği kullanarak oluşturması istenir.
3) Öğrenciden üç adet, en az 15-20cm boyunda, farklı şekillerde seramik formu torna tekniği kullanarak oluşturması, her bir form üzerine perdah, astar, kazıma vb. dekor yöntemleri ile bezeme yapması istenir.
4) Öğrenciden üç adet, en az 15-20cm boyunda, farklı şekillerde seramik formu torna tekniği kullanarak oluşturması, her bir form üzerine perdah, astar, kazıma vb. dekor yöntemleri ile bezeme yapması istenir.
5) Torna ile şekillendirilen formlar kurutulmaya ve pişirime hazırlanırken öğrenciden verilen konu hakkında seramik heykel tasarımları istenir.
6) Torna ile şekillendirilen formlar kurutulmaya ve pişirime hazırlanırken öğrenciden verilen konu hakkında seramik heykel tasarımları istenir.
7) Torna ile şekillendirilen formlar pişirilir. Seramik heykel için tasarım onayından geçen öğrenciler şamotlu çamur kullanarak tasarımlarını şekillendirmeye başlarlar.
8) Vize sınavı
9) Seramik heykel tasarımlarının şekillendirilmesine devam edilir.
10) Seramik heykel tasarımlarının şekillendirilmesine devam edilir.
11) Seramik heykel tasarımlarının şekillendirilmesine devam edilir.
12) Seramik heykel tasarımlarının şekillendirilmesine devam edilir.
13) Seramik heykel tasarımlarının şekillendirilmesine devam edilir.
14) Seramik heykel formların şekillendirilme süreçlerinin sona erdirilmesi istenir. Biten eserler kurutulmaya başlanır.
15) Seramik heykel formların şekillendirilme süreçlerinin sona erdirilmesi istenir. Biten eserler kurutulmaya başlanır.Kurumuş olanların bisküvi pişirimi yapılır.
16) Final sınavı. Seramik heykel formların şekillendirilme süreçlerinin sona erdirilmesi istenir. Biten eserler kurutulmaya başlanır.Kurumuş olanların bisküvi pişirimi yapılır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte