>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Çalışması SER428 Zorunlu Lisans 4 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Doç. Dr. Nermin DEMİRKOL
Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
Öğr. Gör. Ziya Yekta ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dört senelik sanat eğitiminin birikimi ile projeler tasarlar.
2) Proje bazında fikirleri ve görüşleri geliştirir.
3) Sanatçı adaylarına profesyonel yaşamlarında kullanmak için teknik, ifade ve sunum metotları gösterir.
4) Tez konusu oluşturur ve araştırır.
5) Tez konusunun ana hattını oluşturur.
6) Alanında bilimsel araştırma yapar.
7) Jüriye tez savunur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
2 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
4 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
5 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
6 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
7 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boytlu Tasarım I GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boytlu Tasarım II SER321 Tasarım Tarihi GSF225 Seramik Dekor Teknikleri I GSF226 Seramik Dekor Teknikleri II GSF219 Seramik Tarihi GSF220 Çağdaş Seramik Tarihi

Dersin İçeriği

Bu projeler öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını içerir. Danışman eğitimciler, bu çalışmalarda öğrencinin teknik, ifade ve sunum başarılarını uygulamalarına dahil eder.Seramik Bölümü 8. dönemindeki 6 diploma projesinin savunma analizi şeklindeki tez sunumudur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tez için konu belirlenmesi.
2) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
3) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
4) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
5) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
6) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
7) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
8) ARA SINAV
9) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
10) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
11) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
12) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
13) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
14) Araştırma yöntem ve teknikleri çerçevesinde tez konusunu araştırır. Danışman nezaretinde tezini yazar.
15) Final Haftası Değerlendirme Sınavı. Jüriye tez savunur.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Uygulama Notunun Başarıya Oranı

7

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte