>

Sanatsal Proje Uygulama Atölyesi II (sb)

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanatsal Proje Uygulama Atölyesi II (sb) SER426 Seçmeli Lisans 4 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Öğr. Gör. Hazan Polen AKBULAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kavramlar arasında metaforik ilişkiler kurar
2) Malzeme ve kavramlar arasında ilişki kurar
3) Bireysel sözünü oluşturmada seramik malzemenin dilini kullanır
4) Faklı fırın ortamlarında elde edilen yüzey etkilerini sanatsal çalışmalarında kullanır.
5) Sanatsal seramik sır ve bünye tekniklerini uygular.
6) Toplumsal sorunları sanatsal bir dille aktarabilir.
7) Bireysel farklılıklarını sanatsal çalışmalarında ortaya koyar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Düşük   Düşük Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Düşüncesini ortaya koyma, metin halinde sunduktan sonra, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda uygulanan bu derste, serbest ve işlevsel form uygulamaları gerçekleştirilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Verbalize the representations of concepts
2) Associate materials with concepts
3) Use ceramic material to create an individual art style
4) Use the surface effects of various kilns on individual artistic works
5) Apply ceramic glaze and pattern techniques
6) Reflect social problems from an artistic point of view
7) Expose individual differences on artistic works
8) Verbalize the representations of concepts
9) Identify new realities from conflicting situations
10) Use ceramic material as a means of self-expression
11) Use surface effects obtained in different kiln on artistic works
12) Apply artistic ceramic glaze and pattern techniques
13) Reflect social problems on the artistic language
14) Expose individual differences on artistic works
15) Verbalize the representations of concepts
16) Identify new realities from conflicting situations

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mark del Vecchio and Garth Clark, Postmodern Ceramic, Thames & Hudson, 2001
2- Rupert Faulkner Japanese Studio Crafts: Tradition and the Avant-Garde
3- Rıdvan Tunçel, Zehra Çobanlı, Eskişehir Çobanlı Construction 2005
4- Jan Peterson, Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Çeviri Sevim Çizer,
5- Zehra Çobanlı, Astarlar, Anadolu Üniversitesi yayınları, 2005
6- Sevim Çizer, Lüster, Dokuzeylül Üniversitesi Yayınları,1995
7- Emmanuel Cooper, The Potter's Book of Glaze Recipes, 2004
8- Oliver Watson, Studio pottery: twentieth century British ceramics in the Victoria and Albert Museum collection
9- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2011
10- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
11- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
12- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler
13- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Bireysel Çalışma
3) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte