>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Teknik Resim Ve Modelleme 1 | SER623 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 6 |
Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
1) Bu dersin sonunda öğrenci, Teknik resimde kullanılan malzemeleri tanır, kullanılmasını öğrenir bakımlarının yapılması ve saklanması hakkında deneyim kazanır.
2) Türk Standartları Enstitüsü, TS 88 teknik resim standartları ve kralları hakkında bilgi edinir ve uygular.
3) Bu standartlar çerçevesinde tasarımını ifade ederken kullanacağı çizgi çeşitlerini ve çizgi kalınlıklarını öğrenir.
4) Karşılaştığı herhangi bir teknik resmin incelemesini yaparak çizgi çeşitlerine ve kalınlıklarına bakarak, resmi okumasını ve üç boyutlu olarak algılamasını öğrenir.
5) Kullanması gereken kâğıt türlerini ve ölçülerini öğrenir.
6) Ölçülendirme ve ölçeklendirme hakkında bilgiler edinir.
7) Geometrik çizimler ile değişik çizgi ve şekilerden, tasarımı oluşturacak olan biçime ulaşır.
8) Basit tasarı geometri bilgileri ve geometrik şekillerin izdüşümlerinin çıkarılması hakkında bilgiler edinir ve uygulamasını yapar.
9) Bilgisayar destekli tasarım programlarından faydalanarak tasarım ve modelleme yapmayı öğrenir.
10) Tasarladığı formun teknik resim standartlarında ve kurallarında üç görünüşünü çıkarmayı, uygun ölçülerdeki ve formlardaki kâğıtlarda sunmayı öğrenir.
11) Üç görünüş metodu ile tasarımının değişik bölgelerinin detaylarını göstererek ve kesit alarak çizebilir.
12) Teknik resim bilgileri ile mesleki teknik resim Kuramlarına ulaşarak, seramik teknik resim kuramlarını öğrenir.
13) Teknik resimde perspektif kuramlarını öğrenir ve izometrik perspektif kaidelerine göre tasarımını resmedebilir.
14) Tasarladığı nesnenin üç görünüşlü teknik resmini çizerken aynı zamanda tasarladığı nesnenin detaylı analizini görür.
15) Karşılaştığı ve / veya karşılaşacağı sorunları, tasarım, biçim, işlev, ergonomi, model şekillendirme, kalıplama, teksir süreci ve üretilebilirlik gibi kıstaslar ile değerlendirir.
16) Sorunlara çözümler sunarak tasarımının son halini, endüstriyel yöntemlerle üretilebilecek seramik ürün olarak resmederek sonlandırır.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
9 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
12 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
13 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
14 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
15 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
16 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -1, SER621 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -1 (UE), GSF222 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -2, SER622 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -2 (UE),SER 624 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Ve Modelleme 2, SER628 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Ve Modelleme 2 (UE)
Ders sürecinde, önce teknik resim de kullanılan malzemeler ve çizgi standartları tanıtılır. Geometrik çizimler ile dersin gereği olan alet kullanma becerisi ve çizgi normlarının ilk uygulamaları öğretilir. Farklı geometrik çizimlerin, çizgiler ile birbirlerine bağlanması sonucu bir bütün oluşturmuş, değişik, gelişkin şekillerin, oluşturulması ve tasarının bu yöntem ile somutlaştırılıp ifade edilmesi öğretilir
1- 1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme
Sayı |
Yüzde |
|
---|---|---|
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
7 |
40% |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
1 |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte