>

Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I (ue)

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım I (ue) SER621 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
Öğr. Gör. Hüseyin CEYLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenir. RHİNO yazılımını tanır.
2) Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu tasarım yapmak için gerekli temel çizim ve modelleme kavramlarını ve komutları tanır
3) Bilgisayar destekli tasarım yazılımları ile yeni ve özgün tasarımlar yaratır. Tasarladığı ürünü üç boyutlu özellikleri ile tanımlar
4) Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini öğrenir. RHİNO komutlarını kullanarak, ÜÇ boyutlu çizimlerini sonuçlandırır.
5) RHİNO programı ile tasarladığı varyasyonları dosya olarak sunmayı öğrenir.
6) Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözer. Bilgisayar ortamında üç boyutlu modellemeler çizer.
7) Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları öğrenir.
8) Learns professional terminology and concepts about computer aided design.
9) Bu sistemlerin kullanıldığı işletmeleri inceleyerek kullanım alanını kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek     Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek  
5 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta
7 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta
8 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek  
9 Yüksek Yüksek Düşük   Yüksek Orta

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

SER623 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 1, SER625 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 1 (UE), SER624 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 2, SER628 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 2 (UE), SER622 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -2 (UE)

Dersin İçeriği

Bu dersin sonunda öğrenci, Belirtilen ana başlıklar altında Öğrenme çıktıları ve alt beceriler edinir. RHİNO yazılımını tanır. Bilgisayar ortamında üç boyutlu tasarım yapmak için gerekli temel çizim ve modelleme kavramlarını ve komutları tanır. Tasarladığı ürünü teknik resim özellikleri ile modeller.

Haftalık Ders İzlencesi

1) RHİNO’ya Başlangıç
2) Dört farklı açıdan görünüş pencerelerinin(üst, ön, sol, perspektif) işlevleri, tel kafes, yüzey kaplama ve katı model yöntemleriyle üç boyutlu model çizimi. Mandal çizimi. Tel kafes mandal modelleme Koordinat kartezyen polar mutlak bağıl sistemi. Öğretilen komutlar üzerinden üç boyutlu çizim çalışmaları. Fincan, kulp, tabak modellemesi.
3) Demlik kulp emzik kapak modellemesi.
4) Meyve sıkacağı modellemesi.
5) Kaşık ve çatal modellemesi.
6) Yüzüklerin modellemeleri.
7) Taşlı yüzük modelleme.
8) Küp veya üçgen fincan kulp tabak modellemesi.
9) Küp veya üçgen fincan kulp tabak modellemesi.
10) Asimetrik parfüm / detarjan şişesi modellemesi.
11) Asimetrik parfüm / detarjan şişesi modellemesi. Bir modelin üzerine resim, fotoğraf, dekor v.b. atama.
12) Oval kemik gözlük modellemesi. Vray materyal atama, vrayrender motoru özellikleri, render almak.
13) Oval kemik gözlük modellemesi. Vray materyal atama, vrayrender motoru özellikleri, render almak.
14) Oval kemik gözlük modellemesi. Vray materyal atama, vrayrender motoru özellikleri, render almak.
15) Oval kemik gözlük modellemesi. Vray materyal atama, vrayrender motoru özellikleri, render almak.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

7

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte