>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım 2 (ue) | SER622 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 4 |
Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
Öğr. Gör. Hüseyin CEYLAN
1) Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenir. RHİNO ve V-RAY yazılımını tanır.
2) Temel V-RAY kavramları ve komutlarını öğrenir.
3) RHİNO ve V-RAY yazılımları ile yeni ve özgün tasarımlar yaratır. Tasarladığı ürünün render görüntülerini elde etmeyi öğrenir.
3) RHİNO ve V-RAY yazılımları ile yeni ve özgün tasarımlar yaratır. Tasarladığı ürünün render görüntülerini elde etmeyi öğrenir.
4) Projesini farklı yöntemlerle sunabilme yetkinliğini öğrenir.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | ||
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |||
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | ||
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta |
e-ders
Yok
SER623 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 1, SER625 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 1 (UE), SER621 Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım -1 (UE), SER624 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 2, SER628 Bilgisayar Destekli Teknik Resim ve modelleme 2 (UE)
Bu dersin sonunda öğrenci, Belirtilen ana başlıklar altında Öğrenme çıktıları ve alt beceriler edinir. RHİNO yazılımını tanır. RHİNO ve V-RAY Uygulamaları ile render çalışmalrı yapar.
1- 1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme
Sayı |
Yüzde |
|
---|---|---|
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
7 |
40% |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
1 |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte