>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Computer Aided Three Dimensional Design 2 (de) | SER622 | Elective | Bachelor's degree | 2 | Spring | 4 |
Lecturer Şafak AĞDACI
Lecturer Hüseyin CEYLAN
1) Explain computer-aided design techniques and recognize RHİNO ve V-RAY software
2) Learns basic V-RAY concepts and commands.
3) It design new and original designs with RHİNO and V-RAY software. Learns to obtain render images of the designed product.
3) It design new and original designs with RHİNO and V-RAY software. Learns to obtain render images of the designed product.
4) Learns the competency of presenting the project in different ways.
Program Competencies | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Learning Outcomes | |||||||
1 | High | High | Middle | No relation | High | Middle | |
2 | High | High | Middle | No relation | High | Middle | |
3 | High | No relation | Middle | No relation | High | Middle | |
3 | High | High | Middle | No relation | High | Middle | |
4 | High | High | Middle | No relation | High | Middle |
e-course
None
SER623 Computer Aıded Drawıng And Modelıng 1, SER625 Computer Aıded Drawıng And Modelıng 1 (DE), SER621 Computer Aided Three Dimensional Design 1 (UE), SER624 Computer Aıded Drawıng And Modelıng 2 SER628 Computer Aıded Drawıng And Modelıng 2 (DE)
Bu dersin sonunda öğrenci, Belirtilen ana başlıklar altında Öğrenme çıktıları ve alt beceriler edinir. RHİNO yazılımını tanır. RHİNO ve V-RAY Uygulamaları ile render çalışmalrı yapar.
1- 1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Discussion
4) Drill and Practice
5) Demonstration
6) Modelling
7) Brain Storming
8) Self Study
9) Problem Solving
10) Project Based Learning
Number |
Percentage |
|
---|---|---|
Contribution of Quiz to Course Grade |
7 |
40% |
Contribution of Final Examination to Course Grade |
1 |
60% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required