>

Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II

Seramik

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Tasarım II GSF222 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Şafak AĞDACI
Öğr. Gör. Hüseyin CEYLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenir. Rhino yazılımını tanır.
2) Bilgisayar ortamında üç boyutlu tasarım yapmak için gerekli temel çizim ve modelleme kavramlarını ve komutları tanır.
3) Bilgisayar destekli tasarım yazılımları ile yeni ve özgün tasarımlar yaratır. Tasarladığı ürünü teknik resim özellikleri ile tanımlar.
4) Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini öğrenir. Katı modelleme komutlarını kullanarak, üç boyutlu çizimlerini sonuçlandırır.
5) Katı modelleme programı ile tasarladığı varyasyonları dosya olarak sunmayı öğrenir.
6) Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözer. Bilgisayar ortamında üç boyutlu teknik resim çizer. Üç boyutlu modellemede foto-realistlik görüntü çizer
7) Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları öğrenir. Bilgisayar destekli iki boyutlu seramik tasarımı yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını tanır.
8) Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini işletme standartları ve ergonomik veriler doğrultusunda en uygun şekilde kullanır.
9) Bu sistemlerin kullanıldığı işletmeleri inceleyerek kullanım alanını kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
2 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
3 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
4 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
5 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
6 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
7 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
8 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  
9 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

GSF221 Bilgisayar Destekli Üç Boytlu Tasarım I SER321 Tasarım Tarihi GSF225 Seramik Dekor Teknikleri I GSF226 Seramik Dekor Teknikleri II GSF219 Seramik Tarihi GSF220 Çağdaş Seramik Tarihi

Dersin İçeriği

Bu dersin sonunda öğrenci, Belirtilen ana başlıklar altında Öğrenme çıktıları ve alt beceriler edinir. Rhino yazılımını tanır, Bilgisayar ortamında üç boyutlu tasarım yapmak için gerekli temel çizim ve modelleme kavramlarını ve komutları tanır. Tasarladığı ürünü teknik resim özellikleri ile tanımlar. Katı modelleme komutlarını kullanarak, üç boyutlu çizimlerini sonuçlandırır. Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini işletme standartları ve ergonomik veriler doğrultusunda en uygun şekilde kullanabilecektir. Bu sistemlerin kullanıldığı işletmeleri inceleyerek kullanım alanını kavrar. Katı modelleme programı ile tasarladığı varyasyonları dosya olarak sunabilecek ve savunabilecektir. Bilgisayar ortamında üç boyutlu teknik resim çizebilecek düzeye gelir. Üç boyutlu modellemede foto-realistlik görüntü hazırlar. Bilgisayar destekli üç boyutlu seramik tasarımı yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını tanıyabilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Rhinoceros programında menü komutları.
2) Dört farklı açıdan görünüş pencerelerinin(üst, ön, sol, perspektif) işlevleri, tel kafes, yüzey kaplama ve katı model yöntemleriyle üç boyutlu model çizimi. Mandal çizimi.
3) Fincan çizimi, demlik çizimi başlangıç.
4) Demlik çizimi.
5) Taşlı yüzük çizimi.
6) Tamtur yüzük çizimi.
7) Vray materyal atama, vrayrender motoru özellikleri, render almak.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Üç bantlı yüzük çizimi.
10) Kaşık, çatal çizimi.
11) Meyve sıkacağı çizimi.
12) Meyve sıkacağı çizimi.
13) Bir modelin üzerine resim, fotoğraf, dekor v.b. atama.
14) Vray render özelliklerinin detaylı anlatımı.
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- AĞDACI, Şafak, (2009), Parçalı Model Ve Kap Alma Yöntemi İle Lavabo Modellemesi. “Kamusal Alanda Engeli Tuvaletlerinin Düzenlenmesi Kapsamında Lavabo Tasarımı.”, Seminer Çalışması (basılmamış), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Seramik Ve Cam Tasarımı Bölümü, İstanbul. AKSOY, Ö., Biçimlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, 1996. ARCASOY, Ateş, ( 1983 ), Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi – Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik Anasanat Dalı Yayınları, İstanbul. BAYAZIT, Nigan, (2004), Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları Ve Metotları, Birsen Yayın Evi, İstanbul. BIRKS, T., Art of the Modern Potter, Country Life, 1976 ENGEL, H., Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, İstanbul, 2004 ERHAN, İlhan, (1978), Endüstri Tasarımında Kullanıcı – Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim, Yeterlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 84, İstanbul. FREESTONE, I. & GAIMSTER, D., Pottery in the Making, British Museum Press, Londra, 1997 GÖKAYDIN, N., Temel Sanat Eğitimi, MEB, Ankara, 2002. KUNDUL, Müçteba, Alçı Şekillendirme Ders Notları (basılmamış), M.S.G.S.Ü. – G.S.F. Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KURA, Hande, ( 1993 ), Seramik Üretiminde Alçı Model Ve Kalıp Şekillendirme Ders Notları, M.S.Ü. – G.S.F., Seramik Ve Cam Anasanat Dalı, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1978), Kişi – Çevre İlişkilerinde Çağdaş gelişimler Ve Oturma Eylemi, Doçentlik Tezi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını No: 54, İstanbul. KÜÇÜKERMAN, Önder, (1996), Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, YEM Yayın (Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.), İstanbul. NALBANT, M., Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2007 PETERSON, J. – PETERSON, S. (2009), Seramik Yapıyoruz, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir. RILEY, M. & BAYER, P., The Elements of Design, Mitchell Beazley, 2003. TANIŞAN, H. – METE, Z. (1988 ), Seramik Teknolojisi Ve Uygulaması, Birlik Matbaası, Söğüt. YAVUZ, H., Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,1994. YILMAZER, Yunus, ( 2008 ), Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, SERSA Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Grup Çalışması
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

7

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte