>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanat ve Yorumu-i | GSF225 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 2 |
Doç. Dr. Zehra Canan BAYER
Doç. Dr. Osman ODABAŞ
1) 18. yüzyıl sonlarından başlamak üzere Art-Nouveau’ya değin modern sanatın oluşum ve gelişiminde etkili olan akımlar, akımların öncüleri ve sanat yapıtları hakkında genel bilgi sahibi olmak.
2) Sanat eserini gerçekleştiren sanatçıyı tanımak.
3) Sanat yapıtının ismini bilmek.
4) Sanat yapıtının gerçekleştirildiği dönemi bilmek.
5) Sanat yapıtının gerçekleştirildiği malzemeyi bilmek.
6) Sanat yapıtının gerçekleştirildiği tarihi bilmek.
7) Mimari eserlerin bulunduğu yeri bilmek.
8) Sanat yapıtındaki önemli kişileri tanıyabilmek.
9) Sanat tarihi terminolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve sanat tarihine ilişkin terimlerin sanat yapıtındaki kullanımını algılayabilmek.
10) Sanatçının etkilendiği kaynakları algılayabilmek.
11) Sanat yapıtının hamisini bilmek.
12) Sanat eserinde sembolik anlamlar bulunmakta ise bu sembolleri çözebilmek.
13) Sanat yapıtını plastik açıdan değerlendirebilmek.
14) Sanat yapıtnın hangi teknikte ve üslupta/stilde yapıldığını anlayabilmek.
15) Sanat yapıtının üretildiği ülkenin coğrafyası, tarihi, sosyolojik ve kültürel yapısı hakkında genel bilgi sahibi olmak.
16) Detaylı analizler ve sorgulamalar yapmayı, analitik düşünme yetisini geliştirmeyi öğrenerek sanat yapıtının ilettiği anlamla ilgili özgün çıkarımlarda bulunabilmek.
17) Sanatsal bakış açısına sahip olabilmek.
18) 20. yüzyıl sanatının oluşumuna katkıda bulunan sanatçıların, sorgulayan/meydan okuyan kimliklere sahip olduklarını bilmek. Sanatçıların farklı yorumlar geliştirerek yaşadıkları dönemin beklentilerinin ve zevklerinin dışına çıktıklarının, sınırları zorladıklarının farkında olmak.
19) Tarihi olaylar, felsefi akımlar ve edebiyat gibi sanatla ilişkilendirilebilecek alanlardan da faydalanarak sanat yapıtının oluşturulmasında yeni kavrayışlar, anlayışlar ve sezişler geliştirebilmek.
20) Sanat kültürüne ve gelişen bir vizyona sahip olmak. Oluşan sanat kültürü ile gelişen vizyondan beslenerek çeşitli sentezlere ulaşmak ve sanat yapıtını üretme aşamasında bu donanımdan faydalanmak.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
3 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
4 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
5 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
6 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
7 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
8 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
9 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
10 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
11 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
12 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
13 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
14 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||
15 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
16 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
17 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
18 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
19 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||
20 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Sosyoloji Psikoloji Tarih Felsefe
Neoklasisizm, Romantizm, Egzotizm, Oryantalizm, Akademik Sanat, Realizm, Empresyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm ve Art Nouveau'nın görsel malzeme eşliğinde tanıtılması, söz konusu akımlar kapsamındaki sanat pratiklerinin irdelenmesi ve tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
1- Semra Germaner, 18. Yüzyıl Avrupa Resmi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1996.
Zeynep İnankur, 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1997.
Semra Germaner-Zeynep İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2008.
2- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2009.
E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İkinci Basım, Remzi Kitap Evi, İstanbul 1999.
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul 1991.
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Dördüncü Basım, Remzi Kitapevi, İstanbul 1992.
Sezer Tansuğ, Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitapevi, 1992 İstanbul.
3- H.W. Johnson- Anthony F. Johnson, History of Art, Fifth Edition Revised, Thames and Hudson, London
1997.
30,000 Years of Art: The Story of Human Creativity Across Time and Space, Phaidon, New York 2007.
Jon Thompson, How to Read A Modern Painting: Lessons From the Modern Masters, Abrams, North America 2006.
4- History of Art, Painting, Sculpture, Photography, Architecture, Blitz Editions, 1989, Leicester.
Antonella Fuga, Artists' Techniques and Materials, The J. Paul Getty Museum Publications, Los Angles 2006.
5- Charles Baudelaire: Modern Hayatın Ressamı, İletişim Yayınları, İstanbul 2004.
Büyük Ressamlar: Cezanne, Alkım Yayınevi, İstanbul 2001.
6- Önder Şenyapılı, Ressamlar ve Kadınlar, METU Press, Ankara 2003.
7- Projeksiyon makinası ve perde.
Sanatsal içerikli belgeseller.
Semra Germaner, 18. Yüzyıl Avrupa Resmi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1996.
Zeynep İnankur, 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1997.
Semra Germaner-Zeynep İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2008.
Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2009.
E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İkinci Basım, Remzi Kitap Evi, İstanbul 1999.
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul 1991.
8- H.W. Johnson- Anthony F. Johnson, History of Art, Fifth Edition Revised, Thames and Hudson, London
1997.
30,000 Years of Art: The Story of Human Creativity Across Time and Space, Phaidon, New York 2007.
Jon Thompson, How to Read A Modern Painting: Lessons From the Modern Masters, Abrams, North America 2006.
History of Art, Painting, Sculpture, Photography, Architecture, Blitz Editions, 1989, Leicester.
Antonella Fuga, Artists' Techniques and Materials, The J. Paul Getty Museum Publications, Los Angles 2006.
9- -
10- http://www.britishmuseum.org
11- http://www.metmuseum.org
12- http://www.tate.org.uk
13- http://www.moma.org/
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte