>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Enstelasyon Atölyesi III | HEB323 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU
1) Sanat tarihi içinde “Hazır Nesne” kavramının önemli dönüm noktası oluşturan çalışmalarını bilir.
He knows the works of art which constitute a turning point in the concept of "Ready Object" in the history of art.
2) ) Hazır nesne ile görsel bir kavram dizgesi oluşturabilir.
3) Farklı malzemeleri bir araya getirerek görsel bir dizin oluşturabilir.
4) Farklı malzemeden heykel üretebilir bunu görsel bir dizinin parçası haline getirebilir.
5) Mekan ile kavram üretebilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Sanat eserinin geleneksel üretim bağlamları dışında kullanım olanaklarını tarihsel süreç içerisinde tartışmak. Sanat eseri, üç boyutlu olarak mekansal bağlamda üretmek
1- BENJAMIN, Walter. Pasajlar, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
2- BOURRIAUD, N., (2005), İlişkisel Estetik, Çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayınları.
3- BURGER, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004
4- ECO, U., (1992), Açık Yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul, Kabalcı Yayınları.
5- FOSTER, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü, (Çev. Esin Hoşsucu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009.
6- HADJINICOLAOU, Nicos. Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (Çev. Halim Spatar), İstanbul, Kaynak Yayınları, 1998.
7- HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Mehmet Yılmaz), Ankara: Ütopya Yayınları, 2004.
8- KUSPIT, D., (2006), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul: Metis Yayınları.
9- PANOFSKY, Erwin. (1995), İkonografi ve İkonoloji, (Çev. Engin Akyürek), İstanbul AFA Yayınları.
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Model Yapma
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte