>

Çağdaş Heykel Yorumu 2

Heykel

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Heykel Yorumu 2 HEB420 Zorunlu Lisans 4 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarihsel bağlamda çağdaş heykeli konumlandırabilir, tartışabilir.
2) Tarihsel, sosyal ve kültürel bağlamda heykelin ve diğer sanatsal bağlamların gelişimini ayırt eder.
3) Çağdaş heykel sanatının gelişimini kültürel, sosyal ve politik bağlamda tartışabilir.
4) Çağdaş heykel yapıtlarının tarihsel bir bağlam içine aralarındaki modern yada post- modern farkları tanımlayabilir.
5) Çağdaş heykel sanatının belli başlı yapıtlarını ayırt edebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
5   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Heykel tarihinde önemli kırılma noktaları yaratmış olan heykeltraş ve eserleri incelenir

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hareketlenen heykeller
2) Modern Dünyanın Hüsranı: 2. Dünya Savaşı
3) 50'lerde Kapitalizm sloganı: Refah
4) Refah ve Neo Dada
5) Coca Cola iç Hayatını yaşa: Warhol
6) Heykel olmayan heykeller: Land Art
7) Kelimeler ve Şeyler: Kavramsal sanat mı dedi birisi?
8) Sınav
9) Endüstri Esteteği: Minimimalizm
10) Assamblege: 3 Boyutlu Kolaj
11) Herkes kendi mitini Yaratır:Joseph Beuys
12) Arte Povera: Nesnesi fakir,fikri zengin
13) video art: flim değil, video
14) Beyaz Küpün dışı: sanatın mekanı
15) Feminist Örümcek: Louise Bourgeois
16) sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ADORNO, T. - HORKHEIMER, M., (1995), Aydınlanmanın Diyalektiği – Felsefi Fragmanlar, C. 1-2, Çev. Oğuz Özügül, İstanbul: Kabalcı Yayınevi. ADORNO, T. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen), İstanbul, İletişim Yayınları, 2007. AKAY, A., (2009), Sanat Tarihi – Sıradışı Bir Disiplin, 2. basım, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. AKURGAL, E., (2000), Anadolu Uygarlıkları, 7. basım, İstanbul: Net Turistik Yayınları. AKYÜREK, Engin. Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 1994. ARTAUD, Antonin. Van Gogh, (Çev. Ahmet D. Soysal), İstanbul: Nisan Yayınları, 1991. ARISTOTELES, (2002), Poetika, Çev. İsmail Tunalı, 10. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. ARNHEIM, R., (2007), Görsel Düşünme, Çev. Rahmi Öğdül, İstanbul: Metis Yayınları. ASLANAPA, O., (1999), Türk Sanatı, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. ATAKAN, N., Arayışlar, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1998. BAUDELAIRE, Charles. Modern Hayatın Ressamı, (Çev. Ali Berktay), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004. BERGER, J., (1999), Görme Biçimleri, Çev. Yurdanur Salman, 7. basım, İstanbul: Metis Yayınları. BERMAN, M., (1999), Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, Çev. Ümit Altuğ, Bülent Peker, 2. basım, İstanbul: İletişim Yayınları. BENJAMIN, Walter. Pasajlar, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2004. BOURRIAUD, N., (2005), İlişkisel Estetik, Çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayınları. BOZDOĞAN, S., (2002), Modernizm ve Ulusun İnşası, Çev.: Tuncay Birkan, İstanbul: Metis Yayınları. BOZKURT, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları, Bursa, Asa Yayınları, 2002. ÇOTUKSÖKEN, Betül. Ortaçağ Yazıları, İstanbul, Kabalcı Yayınları, 1993. BUMİN, Tülin. Tartışılan Modernlik: Descartes ve Spinoza, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2003. BURGER, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004. CARR, E. H., (2009), Tarih Nedir, Çev. Misket Gizem Gürtürk, 11. basım, İstanbul, İletişim Yayınları. CERAM, C.W., (1999), Tanrılar, Mezarlar ve Bilginler, Çev. Hayrullah Örs, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. CRARY, Jonathan. Gözlemcinin Teknikleri – On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite Üzerine, (Çev. Elif Daldeniz), İstanbul, Metis Yayınları, 2004. DELLAOĞLU, B. F., (2003), Frankfurt Okulu’nda Sanat ve Toplum, 3. basım, İstanbul: Bağlam Yayınları. DELUZE, G. - GUATTARI, F., (2001), Felsefe Nedir, Çev. Turhan Ilgaz, 6. basım, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. ECO, U., (1992), Açık Yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul, Kabalcı Yayınları. ECO, Umberto. Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, (Çev. Kemal Atakay), İstanbul, Can Yayınları, 1999. FISHER, E., (1995), Sanatın Gerekliliği, Çev. Cevat Çapan, 8. basım, İstanbul: Payel Yayınevi. FLORENSKI, Pavel. Tersten Perspektif, (Çev. Yeşim Tükel), İstanbul, Metis Yayınları, 2001. FOSTER, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü, (Çev. Esin Hoşsucu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2009. FOSTER, Hal. Tasarım ve Suç, (Çev. Elçin Gen), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004. GİRAY, K., (1997), Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, İstanbul: Akbank Kültür Sanat Yayınları. GRABAR, O., (1998), İslam Sanatının Oluşumu, Çev. Nuran Yavuz, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. GOMBRICH, E.H. (1999), Sanatın Öyküsü, (Çev. Erol Erduran ve Ömer Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. GOMBRICH, E.H. (1992), Sanat ve Yanılsama, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları. GULBENKIAN Komisyonu, (2003), Sosyal Bilimleri Açın, Çev. Şirin Tekeli, 4. basım İstanbul: Metis Yayınları. HADJINICOLAOU, Nicos. Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, (Çev. Halim Spatar), İstanbul, Kaynak Yayınları, 1998. HAUSER, Arnold. Sanatın Toplumsal Tarihi, (Çev. Yıldız Gölönü), İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları, 1995. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Mehmet Yılmaz), Ankara: Ütopya Yayınları, 2004. HUZINGA, Johan. Ortaçağın Günbatımı, (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay), Ankara, İmge Yayınları, 1997. HORKHEIMER, M., (2002), Akıl Tutulması, Çev. Orhan Koçak, 5. basım, İstanbul: Metis Yayınları. JAMESON, Fredric. Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Mantığı, (Çev. Nuri Plümer), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1994. KANT, Immanuel. Gelecekte Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena, (Çev. Ioanna Kuçuradi, Yusuf Örnek), Ankara, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2002. KAYGI, Abdullah. Edebiyat ve Varlık, Ankara, Kebikeç Yayınları, 1998. KÖPRÜLÜ, F. (2002), Bizans Müesseselerinin Osmanlı Müesseselerine Tesiri, İstanbul: Kaynak Yayınları. KUSPIT, D., (2006), Sanatın Sonu, Çev. Yasemin Tezgiden, İstanbul: Metis Yayınları. KUÇURADİ. İoanna. Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara, Ayraç Yayınları, 1997. NIETZSCHE, F. Müziğin Ruhundan Tragedyanın Doğuşu, (Çev. İsmet Zeki Eyüboğlu), İstanbul, Say Yayınları, 2003. LEFEBVRE, Henri. Modern Dünyada Gündelik Hayat, (Çev. Işın Gürbüz), İstanbul, Metis Yayınları, 1998 LYOTARD, J. F. (1997), Postmodern Durum, Çev. Ahmet Çiğdem, 2. basım, Ankara: Vadi Yayınları. LUKACS, G. Avrupa Gerçekçiliği. (Çev. Mehmet H. Doğan). İstanbul: Payel Yayınları, 1987. LYNTON, Norbert. Modern Sanatın Öyküsü, (Çev. Cevad Çapan, Sadi Öziş), İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları, 1991. MANSEL, A. M., (1999), Ege ve Yunan Tarihi, 7. basım, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları. MERLEAU-PONTY, M. Göz ve Tin, Çev.: Ahmet Soysal, İstanbul, Metis Yayınları, 2003. MENGÜŞOĞLU, T., (2000), Felsefeye Giriş, 7. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. MORAN, B., (1994), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, Cem Yayınevi. NIETZSCHE, Friedrich. Gezgin ve Gölgesi, 55 nolu aforizma, (Çev. Mustafa Tüzel), İstanbul, İthaki Yayınları, 2005. PANOFSKY, Erwin. (1995), İkonografi ve İkonoloji, (Çev. Engin Akyürek), İstanbul AFA Yayınları. PIRENNE, H. Ortaçağ Kentleri, (Çev. Şadan Karadeniz), İstanbul, İletişim Yayınları, 2000. RANCIERE, Jacques. Görüntülerin Yazgısı. (Çev. Aziz Ufuk Kılıç). İstanbul: Versus Yayınları. 2008. SARUP, M., (1997), Post-yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev. A. Baki Güçlü, Ankara: Bilim ve Sanat/ ARK Yayınları. SCHOPENHAUER, A. İsteme ve Tasarım Olarak Dünya, Çev.: Levent Özşar, Bursa, Biblos Yayınları, 2005. SHAKESPEARE, W. Hamlet, (Çev: Özdemir Nutku), İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları. SIMMEL, Georg. Modern Kültürde Çatışma, (Çev. Tanıl Bora, Nazile Kalaycı), İstanbul, İletişim Yayınları, 2003. ŞENEL, Alaeddin. Siyasal Düşünceler Tarihi, Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları, 2001. SÖZEN, M., (1984), Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. TANPINAR, A.H., (2003), 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Çağlayan Kitabevi Yayınları. TANSUĞ, S., (1999), Çağdaş Türk Sanatı, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. TANSUĞ, S., (1995), Türk Resminde Yeni Dönem, 4. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. TUNALI, İsmail. Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları, 1989. ÜLKEN, H. Z., (2005), Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, 8. basım, İstanbul: Ülken Yayınları. VEYNE, P., (2003), Yunanlılar Mitlerine İnanmışlar Mıydı?, Çev. Mehmet Alkan, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. WEBER, M., (2002), Protestan Ahlâkı ve Kapitalizmin Ruhu, Çev. Zeynep Gürata, 3. basım, Ankara: Ayraç Yayınları. WITTGENSTEIN, Ludwig. Tractatus Logico-Philosophicus, (Çev. Oruç Aruoba), İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2002. WOLFFLIN, H., (2000), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. Hayrullah Örs, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. WU, C.T., (2002), Kültürün Özelleştirilmesi – 1980’ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul: İletişim Yayınları. WYCHERLEY, R. E. Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, (Çev. Nur Nirven ve Nezih Başgelen), İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1993.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte