>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam Analizi-i GSF421 Seçmeli Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zehra Canan BAYER
Öğr. Gör. Yıldız ÖRÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kültürel dünya ile medyanın ilişkileri üzerinde eleştirel bir kavrayış zemini geliştirilir.
2) Kültürün karşılıklı ilişkide olduğu ideoloji, toplum, toplumsal yaşamın kamusal ve özel alanları, kentsel mekan ve gündelik yaşamda dünya sistemi gibi alanları hedef kitleleri bağlamında düşünüp bu eleştirel sorgulamayla, kompozisyon kaygısını birleştirme özelliklerini kullanır.
3) Reklamlara kadın konusu çerçevesinde bakar kadın kullanımını doğruluğunu yanlışlığını sorgulanır.
4) Reklamlara çocuk konusu çerçevesinde bakılır, çocuk kullanımının doğruluğu yanlışlığı sorgulanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta   Orta            
2       Orta          
3           Orta      
4                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

günümüzde çok önemli bir sanayi durumuna gelmiş olan reklamcılıkta kullanılan Küreselleşme ve Reklam, Toplumbilimsel Yöntem, Tüketim Kültürü ve Reklam gibi teknik ve yöntemlerinin incelenmesi. Örnek Çözümlemeler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Develop a critical view about the relationship between global world and media.
2) Use composition concern with a critical questioning method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the scope of the world-system.
3) Question method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
4) Examine "woman" figure in advertisements and question its justifiability
5) Examine "child" figure in advertisements and question its justifiability
6) Develop a critical view about the relationship between global world and media
7) Use composition concern with a critical questioning method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
8) Question method regarding target groups such as society, public and private spheres of social life, urban space and everyday life in the context of the world-system
9) Examine "woman" figure in advertisements and question its justifiability
10) Examine "child" figure in advertisements and question its justifiability
11) Derse Giriş
12) Görsel Kültür
13) Görsel İmgeler
14) Küreselleşme ve Reklam
15) Tüketim Kültürü ve Reklam
16) Örnek Reklam Analizi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte