>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Görüntü Tasarımı 2 | FGB116 | Zorunlu | Lisans | 1 | Bahar | 5 |
Öğr. Gör. Ayfer AYDEMİR
1) Fotoğraf ile ilgili bilgilerini görsel ve sözlü iletişim yöntemleri kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
2) Eleştiriyel ve sanatsal düşünür.
3) Fotoğraf ile ilgili bilgileri özgün projelere dönüştürür.
4) Fotoğraf alanına özgün estetik farkındalığa sahiptir.
5) Kendi duygu ve düşüncelerini görüntülerle ifade eder.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Bu ders, görüntünün sanatsal bir tasarıma dönüşümünde belirleyici olan, ışık-gölge, doku, leke, renk, ritm, hareket, denge, bütünlük, zıtlık, kompozisyon, vb. öğelerinin irdelenmesini ve uygulanmasını kapsar.
1- Dewey John. ART AS EXPERİENCE.New York. Putnam Sons, 1980
Meyer,JJ de Lucio. ISUAL AESATHETICS, London, Lınd Humphries, 1973Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999, s.20.
Şerif Aktaş, Osman Gündüz,Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları / Kaynak Eserler Dizisi
Nuray Sungur. Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 1997, s.179.
Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987, s.34.
Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2.
Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991, s.155.
KIRIŞOĞLU, Olcay, Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991.
ROUQUETTE, Michel-Louis, Yaratıcılık, İkinci Basım, Çev: Işın Gürbüz, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
SAN, İnci, Sanat ve Eğitim, İkinci Basım, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:151, Ankara, 1985.
SUNGUR, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İkinci Baskı, Evrim Yayınevi, Yönetim Dizisi: 6, İstanbul, 1997.
YAVUZ (Yavuzer), Halide, S., Yaratıcılık, 3. Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1996.
Güven, M. (2008). Öğretim Materyali Tasarım Süreci. K. Selvi içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (s. 165-213). Ankara: Anı Yayıncılık.
Madran, R. O. (tarih yok). Eylül 18, 2009 tarihinde Sanal Kampüs:
http://www.sanalkampus.web.tr adresinden alındı
Orçun Madran'ın Kişisel Web Sitesi:
http://www.baskent.edu.tr/~omadran/projeler/icerikoynatici/egitim.html
adresinden alındı
Seferoğlu, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem AYayıncılık.
Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte