>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Müzik Teorisi 1 MZK229 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan BAĞCI
Dr. Öğr. Üyesi Alper AKGÜL
Öğr. Gör. Bülent AKTAŞ
Öğr. Gör. Çağrı BEKLEN
Öğr. Gör. Onur KARABİBER
Öğr. Gör. Kubilay GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Akor kurma ve çözme yetisi
1) Akor kurma ve çözme yetisi
2) Çevrim ve alterasyonları bulma ve yazma yetisi
2) Çevrim ve alterasyonları bulma ve yazma yetisi
3) Koral armonizasyon yazma ve çalma yetisi
3) Koral armonizasyon yazma ve çalma yetisi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
1 Düşük   Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2              
2 Düşük   Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
3              
3 Düşük   Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Solfej

Dersin İçeriği

Aralıklar, Akorlar, Çevrimler, Dereceler, Koral Armoni

Haftalık Ders İzlencesi

1) Portre, anahtarlar, notalar, nota değerleri
2) Ölçüler, ritm egzersizleri, aralıklar
3) Kromatik ve diyatonik gamlar, majör, minör, melodik minör, armonik minör formülleri, beşli çemberi
4) Test
5) Diyatonik gamlar, aralıklar, modlar
6) Akorlar, dereceler, kadanslar, akor teorisi ve akor sembolleri
7) Akor teorisi ve akor sembolleri
8) Vize
9) basso continuo
10) 3, 5, 8, 6, 4-6
11) 4 3 # < >
12) Piyanoda basso continuo
13) V-VI
14) 7, 5-6, 3-4, 2
15) Doppeldominante,Zwischendominante,Neopolitanischer Sextakkord
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Benzetim
4) Beyin Fırtınası
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte