>

Konser ve Sahne Psikolojisi

Müzikoloji

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Konser ve Sahne Psikolojisi MZK230 Seçmeli Lisans 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Öğr. Gör. Behzat Cem GÜNENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Duygularını ve fiziksel psikolojik tepkilerini tanır.
1) Duygularını ve fiziksel psikolojik tepkilerini tanır.
1) Duygularını ve fiziksel psikolojik tepkilerini tanır.
1) Duygularını ve fiziksel psikolojik tepkilerini tanır.
2) Performans sırasında fiziksel ve psikolojik olarak davranışlarını tanımlar
2) Performans sırasında fiziksel ve psikolojik olarak davranışlarını tanımlar
2) Performans sırasında fiziksel ve psikolojik olarak davranışlarını tanımlar
2) Performans sırasında fiziksel ve psikolojik olarak davranışlarını tanımlar
3) Psikolojik ve Fiziksel Stresi tanır ve ilgili bilgileri bilir.
3) Psikolojik ve Fiziksel Stresi tanır ve ilgili bilgileri bilir.
3) Psikolojik ve Fiziksel Stresi tanır ve ilgili bilgileri bilir.
3) Psikolojik ve Fiziksel Stresi tanır ve ilgili bilgileri bilir.
4) Rahatlama tekniklerini ve uygulama örneklerini bilir.
4) Rahatlama tekniklerini ve uygulama örneklerini bilir.
4) Rahatlama tekniklerini ve uygulama örneklerini bilir.
4) Rahatlama tekniklerini ve uygulama örneklerini bilir.
5) Sahne icrası, ses kayıt ve görsel kayıt performans uygulama çalışmaları yapar. Suni stress ortamlarını tecrübe eder.
5) Sahne icrası, ses kayıt ve görsel kayıt performans uygulama çalışmaları yapar. Suni stress ortamlarını tecrübe eder.
5) Sahne icrası, ses kayıt ve görsel kayıt performans uygulama çalışmaları yapar. Suni stress ortamlarını tecrübe eder.
5) Sahne icrası, ses kayıt ve görsel kayıt performans uygulama çalışmaları yapar. Suni stress ortamlarını tecrübe eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
1              
1              
1 Yüksek Düşük Orta     Orta Orta
2              
2              
2              
2 Yüksek Düşük Orta     Orta Orta
3              
3              
3              
3 Yüksek Düşük Orta     Orta Orta
4              
4              
4              
4 Yüksek Düşük Orta     Orta Orta
5              
5              
5              
5 Yüksek Düşük Orta     Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

PRF Çalgı Eğitimi MZK Bireysel Çalgı Eğitimi MZT Çalgı Eğitimi

Dersin İçeriği

Kişilik ve teorileri. Sanatçı kişiliği. Kaygı, korku, fobi ve stres ile baş etme yöntemleri..

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin içerik, amaç, kapsam ve yönteminin tanıtılması
2) Duygular ve fiziksel ve psikolojik tepkimeleri konusunun incelenmesi
3) Performansta yaşanan fiziksel ve psikolojik davranışlar konusunun incelenmesi ve değerlendirilmesi
4) Stress konusunu hakkında bilgi verilmesi
5) Psikolojk stress ve nedenleri
6) Fiziksel stress ve nedenleri
7) Stress kontrolü hakkında bilgi verilmesi
8) Ara Sınav
9) Müzik alanında kullanılan rahatlama teknikleri hakkında bilgi verilmesi
10) Performans rahatlama tekniklerin uygulanması etkinlikleri
11) Performans uygulama çalışmaları/sahne öncesi fiziksel ve psikolojik uygulama ön hazırlık etkinlikleri
12) Performans uygulama çalışmaları/sahne deneyimi ve suni stress deneyimin gerçekleşmesi
13) Performans uygulama çalışmaları/sahne performansı ses kaydı yapılması ve değerlendirilmesi
14) Performans uygulama çalışmaları/sahne performansı ses kaydı yapılması ve değerlendirilmesi
15) Performans uygulama çalışmaları/sahne performansı ses kaydı yapılması ve değerlendirilmesi
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ANDREWS, Elizabeth, Healthy Practice for Musicians, Rhinegold Publishing, 1997
2- BAYMUR, Feriha, Genel Psikoloji, İnkılap Kitabevi, 1990
3- MATRAVERS, Derek, Art and Emotion, Oxfort University Press, 2001
4- BALTAŞ, Dr. Zuhal&Acar, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, 2000
5- HARDGREAVES, J. David, The Developmental Psychology of Music, Cambridge University Press, 1986
6- KAĞITÇIBAŞI, Prof.Dr. Çiğdem, Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi, 2000
7- HARRE, Rom, Emotions: Social, Cultural and Biological Dimension, Sage Publications, 1996
8- SEASHORE, Carl Emile, Psychology of Music, Powell’s Books, 1950
9- STEPTON, Andrew-FIDLER, Helen, Stage Fright in Orchestral Musicians : A Study of Cognitive and behavioral Srategies in performances Anxciety, British Journal od Psychology, 78 (2), s.241-249, 1987
10- STORR, Anthony, Music & The Mind, Powell’s Books, 1992
11- WILLIAMS, S.Marta, Student Musicians’ Personality, Styles, Stresses’ And Coping Patterns Psychology of Music. Dews,c.l. Barney, 171, s.37- 47, 1989

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Gösteri
4) Gösteri
5) Rol Yapma
6) Rol Yapma
7) Örnek Olay
8) Örnek Olay
9) Problem Çözme
10) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte