>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Desen II TST112 Zorunlu Lisans 1 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sema GÖKTAŞ
Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Arş. Gör. Serpil ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Model veya objeye hakim olamak.
2) Model veya objenin mekan içinde kavranması.
3) Desen çiziminde karışık teknik kullanbilimek.
4) Obje ve kavramların yorumlanması.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) Desen-I Dersinden CC ve üzeri not ile geçmek.

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Desenin özgün bir sanat disiplini, dolaylı da olsa plastik sanatların ön koşulu olduğunu, uygarlığın başından beri bir ifade biçimi olarak nasıl varlığını sürdürdüğünü araştırmak ve yaşamsallığını tartışmaktır. Desen dersi obje ( canlı model, organik veya inorganik nesne) sorgulaması esasına dayanmaktadır. Obje her şeyden önce yeniden keşfedilmelidir; etrafında dolaşılarak, mümkünse dokunularak her yönü ile kavranmaya çalışılır ve bu sayede mümkün olduğunca içselleştirilerek zihinde canlandırılabilme olanağı yaratılarak farklı açılardan çizilir. Öğrenci ile eğitim süreci, sürecin sorunları tartışılır ve sorunun çözümü konusunda yapılması gerekenler belirlenir. Desen konusu ile ilgili teorik araştırma, her guruba bir konu verilerek görsellerle destekli sunum şeklinde sonuçlandırılır. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca yaptığı pratik çalışmalar sınavlarda değerlendirilmek üzere kişisel dosyada saklanır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Convey human anatomy correctly with the drawing.
2) Depict models from the correct perspective in accordance with the place.
3) Identify the drawings in art history.
4) Compare the drawings with other students' works.
5) Use various drawing materials, and create its own effects.
6) Convey human anatomy correctly with the drawing.
7) Depict models from the correct perspective in accordance with the place.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Compare the drawings with other students' works.
10) Use various drawing materials, and create its own effects..
11) Öğrenciler nü modelden çizim yapar.
12) Öğrenciler nü modelin karakteristik özelliklerini desenle aktarır
13) Öğrenciler figürlü mekan eskizleri yapar.
14) Öğrenciler nü model hareket halindeyken pozu yakalamaya çalışır.
15) Öğrenci koyu açık çizimi yapar, ışık etkileri yaratabilir.
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Degas' Drawings (100 Illustrations, Including 8 in Color)-Hilaire Germaine Edgar Degas
2- 20. Yüzyıl Ustalarından Baskı, Desen ve Suluboyalar Prints, Drawing and Watercolours By the Masters of the 20 Century-Pera Müzesi Yayınları - Sergi Kataloğu Dizisi
3- Çizgi ve Eller Osman Hamdi Bey'den Günümüze Türk Resminde Desen-Yapı Kredi Yayınları -SERGİ KİTAPLARI
4- Ustalardan kopyalar, doğadan eskizler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Bireysel Çalışma
2) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte