>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Teknik Tasarım I | TST215 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 2 |
Prof. Dr. Süreyya TEMEL
Öğr. Gör. Nur Sinem METE
1) Işık tasarımı yapabilir
2) Oyun efekti yapabilir.
3) Işık kumandası yapabilir
4) Işık asistanlığı yapabilir
5) Efekt yapabilir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Sahne Tasarımı Atölyesi II,III
Çağdaş tiyatroda ışıklamanın önemi. Estetik açıdan ışıklamanın önemi ve çeşitli dönemlerde ışıklama. Işıklama teknikleri. Çeşitli oyunlarda (Komedya, Fars, Tragedya, Melodram vb.) türe ve konuya göre ışıklama uygulamaları. Aydınlatma aygıtlarının kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması ve bu aygıtların bakımı. Efekt araçlarının tanıtılması ve efektin işlevlerinin günümüz teknolojisinin de göz önüne alınarak değerlendirilmesi; kulak ve işitme duyusunun özellikleri ele alınarak, basit malzemelerle çeşitli efektlerin yapımının gerçekleştirilmesi. Ses ve sesin fiziksel özellikleri Mikrofonların işlevleri ve özellikleri; mikrofon çeşitleri. Pikap başlarının özellikleri, hoparlörler, hoparlör kabinleri; seslendirme stüdyoları, çeşitli stüdyolar; öğrencilere stüdyoda efekt hazırlamanın öğretilmesi ya da ses alma cihazlarıyla mekanik olarak (gök gürültüsü sesi elde etmek için galvanizli saç kullanılması gibi) çeşitli efektleri yaratmaları.
Türkçe
İstenmemekte