>

Özel Öğretim Yöntemleri I

Performans

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Özel Öğretim Yöntemleri I PRF236 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan BAĞCI
Öğr. Gör. Sıtkı Sencer ÖZBAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Müzik eğitiminin felsefi temellerini kavrayabilme
2) Müzik öğretimi ve öğreniminin psikolojik temelleri ile ilgili bilgiye sahip olabilme
3) Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinden piyano, gitar, blokflüt, perdeli ve perdesiz vurmalı çalgıları ve sesini tanıyabilme
4) Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılabilecek tekerlemeler, şarkılar, dinleme örnekleri ve diğer müzik etkinliklerinden repertuar oluşturabilme
5) Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilme
6) Müzik öğretimine yönelik özel öğretim, yöntem ve teknikleri kullanabilme
7) Basit Orff eşliği düzenlemeleri yapabilme
8) Müzik öğretiminde kullanılacak materyaller üretebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek  
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Müzik dersi öğretimi yöntem ve yaklaşımlarını; Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımlarını ve öğretim aşamalarını ele alır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Müzik dersi öğretim yöntemleri hakkında kısa bilgiler verme.
2) Ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının felsefesi, müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müziği nasıl öğretilmeli konularında tartışma.
3) Yöntem Nedir? Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme ve Tarihsel Süreç İçinde Müzik Öğretim Yöntemleri anlatılarak Özel Öğretim Yöntemleri (Müzik Öğretim Yöntemleri) hakkında bilgi verme. Fonomimi çalışması tanıtımı.
4) Kodaly yöntemi felsefesi, Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma
5) Orff yaklaşımı ve Orff enstrümanları tanıtımı.
6) Orff öğretim aşamaları hakkında bilgi verme ve Orff düzenlemeleri ile nota yazımı hakkında bilgi verilmesi.
7) Sınav öncesi genel tekrar
8) Ara Sınav
9) Dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı
10) Tekerleme ödevleri
11) Dalroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları
12) Suzuki yaklaşımı ve felsefesi
13) Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımları ve öğretim aşamaları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma.
14) Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımları ve öğretim aşamaları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma.
15) Yarıyıl Sınavı öncesi genel tekrar
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Benzetim
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte