>

Özel Öğretim Yöntemleri II

Performans

Güzel Sanatlar Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Özel Öğretim Yöntemleri II PRF227 Seçmeli Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan BAĞCI
Öğr. Gör. Sıtkı Sencer ÖZBAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinden piyano, gitar, blokflüt, perdeli ve perdesiz vurmalı çalgıları ve sesini kullanabilme
2) Müzik öğretmeni olarak kendi gelişimlerini ve öğrencilerin gelişimini değerlendirebilme
3) İyi bir müzik öğretmeni olmanın yollarını kavrayabilme
4) İyi bir müzik öğretmeni olma davranışlarını hissedebilme
5) Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçlarını kavrayabilme
6) Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim programının temel yaklaşımını kavrayabilme
7) Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim program yaklaşımına yönelik ders planları hazırlayabilme
8) Müzik öğretiminde kullanılmak üzere geliştirdiği materyalleri kullanabilme
9) Müzik öğretiminde kullanılan ders kitaplarını tanıyabilme
10) Öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek    
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
4            
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  
9 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük  
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Müzik dersi öğretimi yöntem ve yaklaşımlarını; Dalcroze, Kodaly, Orff ve Suzuki yaklaşımlarını ve öğretim aşamalarını ele alır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin içeriği hakkında konuşma, geçen dönem tekrarı. Müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı.
2) Ses Eğitimi, Çoksesliliğe geçiş ve Kanon öğretimi
3) Çalgı eğitimi ile ilgili bilgiler, çalgı eğitimi nasıl yapılmalı? Çalgı deyince ne algılıyoruz? Sınıf ortamında neler yapabiliriz?
4) Türkiye’deki öğretim programları hakkında konuşma ve İlköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programlarının tanıtılması ve öğrenme öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi vererek Dalcroze, Orff ve Kodaly öğretim aşamaları ile ilişkilendirme
5) Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.), Yıllık plan okuma üzerinde konuşma
6) Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.), Yıllık plan okuma üzerinde konuşma
7) Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.), Yıllık plan okuma üzerinde konuşma
8) Ara Sınav
9) Anlatılacak ders konularının verilmesi ve üzerinde konuşma
10) Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
11) Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
12) Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
13) Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
14) Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
15) Ders anlatmalarının ve dersin değerlendirilmesi, genel tekrar ve yarıyıl sonu sınavına hazırlık.
16) Yarıyılsonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Rol Yapma
5) Grup Çalışması
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Uygulama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte