>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım-1 | GRB221 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 6 |
Öğr. Gör. Mustafa Murat ALPAY
1) Temel tasarım ilkelerini kullanarak marka hizmet, ürün, fikir ve kuruluşlara ait konsept geliştirir.
2) Oluşturduğu fikri tasarıma dönüştürür.
3) Grafik anlatım tekniklerini ve bilgisayarı, fonksiyonel kullanır.
4) Marka ürün hizmet ve kuruluşlara ait grafik ürün bileşenlerini belirler.
5) Bilgisayarla sunum yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Grafik tasarımdaki temel tasarım ilkeleri öğretilerek, grafik ürünlere ait teorik bilgi ve grafik ürünlere ait tasarım çözümlemeleri yaptırılır. Bir kurum ya da kişinin görsel kimlik tasarımına ait ürünleri, bütünü oluşturan ve tanımlayan parçalar olarak ele alan ders, kuramsal ele alış biçimleriyle desteklenmiş uygulamaları içerir.
1- İletişim ve Grafik Tasarım / Emre BECER
2- Görsel İletişim ve Grafik tasarım / Tevfik Fikret Uçar
3- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
4- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya Yay.
5- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
6- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
7- Guiraud, Pierre(1994). Göstergebilim, İmge Kitabevi
8- emikümleikeiylm
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte