>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım-2 | GRB212 | Zorunlu | Lisans | 2 | Bahar | 6 |
Öğr. Gör. Mustafa Murat ALPAY
1) Temel tasarım ilkelerini kullanarak marka hizmet ve kuruluşlara ait
kurumsal kimlik oluşturmak, uygular.
2) Grafik ürünleri tanır.
3) Kurumsal kimlik entegrasyonunu tanır.
4) Marka ürün hizmet ve kuruluşlara ait grafik ürün bileşenlerini belirler.
5) Bilgisayarla sunum yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | ||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Grafik ürünlerin tanıtılması, Kurumsal Kimlik Tasarımı ; Ürün yada hizmet üreten kuruluşlara ait kurumsal kimliğin oluşturulması, logo çalışması , renk belirlenmesi kurum basılı evraklarının tasarlanması ve ürün,marka, hizmetin ilk tanıtımı çerçevesinde lansman kampanya taktiğinin uygulanması.
1- İletişim ve Grafik Tasarım / Emre BECER
2- Görsel İletişim ve Grafik tasarım / Tevfik Fikret Uçar
3- Communication and Graphic Design / Emre BECER
4- Visual Communication and GraphicDesign / Tevfik Fikret Uçar
5- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
6- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya Yay.
7- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
8- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
9- Guiraud, Pierre(1994). Göstergebilim, İmge Kitabevi
10- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
11- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya
12- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
13- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat
14- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
15- Duralit, Resim çantası,Renkli kuru boya,Ekolin takımı,Guaj takımı,Marker takımı,Suluboya takımı,Kuru pastel takımı,Fırça,Çini mürekkebi,Tarama ucu,Rapido takımı,Rapido mürekkebi,Art line kalem takımı,Trilin takımı,Yazı şablonu,Resim kallemi,Silgi,Tükenmez kalem,Resim kagıdı,Kretuar,Cetvel,Selobant.Palet,Dijital fotoğraf makinesi, Bilgisayar
16- Hardboard, picture bag, dry paint color,ecolın team, team gouache, marker sets, watercolor sets, pastel set, brush, India ink, Tips, Rapido team, Rapido ink, line art pen set, Trilye team, text template, picture kallemi, Erasers, Ballpoint pens, drawing paper, Kretuar, Ruler, Selobant.Palet, Digital Camera, Computer
17- Ders içinde yapılan bir projenlerin ödev olarak teslim edilmesi.
18- Made during the course of a project but to be delivered as homework.
19- Ara sınav ve final sınavlarında uygulamalı iş yapılması ve proje teslim edilmesi.
20- Mid-term exam and final exam and project delivery of practical work done.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte