>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Graphic Design-2 | GRB212 | Compulsory | Bachelor's degree | 2 | Spring | 6 |
Lecturer Mustafa Murat ALPAY
1) Using the basic design principles and service organizations belonging to the
corporate brand identity to create, apply.
2) Graphic products recognize.
3) Promote the integration of corporate identity.
4) Brand product determines the components of graphic products and services
of organizations.
5) Computer makes a presentation.
Program Competencies | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Learning Outcomes | |||||||||||
1 | No relation | Middle | Middle | High | High | High | High | High | High | Middle | |
2 | Middle | Middle | High | High | High | High | High | Middle | High | High | |
3 | High | High | High | Middle | High | High | High | High | Middle | High | |
4 | High | High | High | High | High | High | Middle | High | High | High | |
5 | High | High | High | Middle | Middle | High | High | High | High | High |
Face to Face
None
No
Introduction of graphic products, corporate identity design, corporate identity belong to organizations that produce products or services of the establishment, logo work, the color of printed documents to determine corporate and product design, brand, service within the first presentation of the implementation of the launching campaign tactics.
1- İletişim ve Grafik Tasarım / Emre BECER
2- Görsel İletişim ve Grafik tasarım / Tevfik Fikret Uçar
3- Communication and Graphic Design / Emre BECER
4- Visual Communication and GraphicDesign / Tevfik Fikret Uçar
5- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
6- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya Yay.
7- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
8- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
9- Guiraud, Pierre(1994). Göstergebilim, İmge Kitabevi
10- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
11- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya
12- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
13- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat
14- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
15- Duralit, Resim çantası,Renkli kuru boya,Ekolin takımı,Guaj takımı,Marker takımı,Suluboya takımı,Kuru pastel takımı,Fırça,Çini mürekkebi,Tarama ucu,Rapido takımı,Rapido mürekkebi,Art line kalem takımı,Trilin takımı,Yazı şablonu,Resim kallemi,Silgi,Tükenmez kalem,Resim kagıdı,Kretuar,Cetvel,Selobant.Palet,Dijital fotoğraf makinesi, Bilgisayar
16- Hardboard, picture bag, dry paint color,ecolın team, team gouache, marker sets, watercolor sets, pastel set, brush, India ink, Tips, Rapido team, Rapido ink, line art pen set, Trilye team, text template, picture kallemi, Erasers, Ballpoint pens, drawing paper, Kretuar, Ruler, Selobant.Palet, Digital Camera, Computer
17- Ders içinde yapılan bir projenlerin ödev olarak teslim edilmesi.
18- Made during the course of a project but to be delivered as homework.
19- Ara sınav ve final sınavlarında uygulamalı iş yapılması ve proje teslim edilmesi.
20- Mid-term exam and final exam and project delivery of practical work done.
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Drill and Practice
4) Brain Storming
5) Self Study
6) Project Based Learning
Contribution of Midterm Examination to Course Grade |
30% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
70% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required