>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Televizyon Reklamcılığı 2 GRB426 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Medine YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklam filmi tasarlamak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

1-Reklam nedir? 2- Reklam türleri 3- Reklam filminin tarafları a) Reklam veren b) Reklam ajansı c) Prodüksiyon şirketi d) Reklam mecrası 4-Brief dosyası 5-Ürün ve hizmetle ilgili bilgi toplanması gibi konularda yöntemlerinin kazanımı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders yönergesinin açıklanması ve dağıtımı. Dersin genel tanıtımı.
2) Tartışma: Görüntü estetiği nedir? Ödev: Ödev konusunun belirlenmesi.
3) Tartışma: Medya estetiği. Ödev: Ödev konusunun belirlenmesi.
4) Ders: Görüntü estetiği alanın araştırma teknikleri.
5) Ders: Reklam alanının temel araştırma konuları.
6) Ödev: televizyon reklamı hakkında Ödev verilmesi
7) Ders: reklam yazımı ve görüntü estetiğiyle izleyiciye etkisi Ödev: Ödev çalışmasının 1. Bölümü- nün tartışılması.
8) Ara sınav
9) Ödev: Ödev çalışmasının 2. Bölümünün tartışılması.
10) Ders: Hazırlanan ödev çalışması üzerinden kaynak verme, tartışmaların kaynaklarla desteklenme- si.
11) Ders: televizyon reklamalrının değerlendirilmesi. tartışmaların kaynaklarla desteklenmesi.
12) Ders: Ödev çalışmalarının incelenmesi. Akademik yazımı ödev üzerinden örneklemek.
13) Ders: Ödev çalışmalarının incelenmesi.
14) Ders: Ödev çalışmalarının incelenmesi. Her öğrencilye tek tek bütün ödev çalışması üzerine değerlendirme. Ödev sunuş biçiminin açıklanması.
15) Sunuş: Her öğrencinin ödev çalışmasını sunmuşu ve tartışma.
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Zetll, Herbert. Sight Sound Motion: Applied Media Aesthethics, California: Wadsworth, 2005.Kılıç, Levend. Görüntü Estetiği, İnkilap Yayınları, İstanbul:

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Uygulama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte