>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Grafik Tasarım III GRB329 Zorunlu Lisans 3 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi İhsan Tahir ERDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel tasarım ilkelerini ve tipografiyi kullanarak amblem-logotype olus?turur
2) Kurumsal kimlik tasarımı yapar ve kampanya entagrasyonunu olus?turur.
3) Etkili go?rsel anlatım ic?in sembol anlatımı gelis?tirir ve etkili manipu?lasyonlar olus?turur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2                    
3                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Grafik Tasarım2

Dersin İçeriği

Amblem-logo c?alıs?ması , Kurumsal Kimlik Tasarımı ; Urun yada hizmet ureten kuruluslara ait kurumsal kimligin olus?turulması, renk belirlenmesi kurum basılı evraklarının tasarlanması ve u?ru?n, marka, hizmetin ilk tanıtımı cercevesinde lansman kampanya taktiginin uygulanması. Sosyal mesaj icerikli kampanya uygulaması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Iletisim aracları icinde gazete ve dergilerin basın ilanları yonunden incelenmesi. Iletisim araclarının avantajları-dezavantajları.
2) Direct Mail’in reklam aracı olarak onemi. Basın ilanı tasarımı yapılacak kurulus ya da urun ile ilgili ayrıntılı arastırma, tanıtım stratejisinin belirleme.
3) Basın ilanlarını olusturan ogelerin islevlerini kavratma, baslık, metin, goruntu ogesi (fotograf, illustrasyon, karikatur) ve slogan cesitleri ve bunları belirlemede dikkat edilecek konular.
4) Hazırlanacak dergi ya da gazete ilanlarının stratejisine uygun olarak baslık, metin ve slogan yazma, goruntu ogesi olusturma.
5) Hazırlanan baslık, metin, slogan ve goruntu ogeleri uzerinde grup calısması icinde degerlendirme yapma
6) Grafik tasarımda gorsel anlatım ve layout. Layout cesitleri.
7) Grafik tasarımda go?rsel anlatım ve layout. Layout c?es?itleri.
8) Ara sınav
9) Basarılı bir layout’ta olması gereken ozellikler. Ozgun ornekler uzerinde analiz yapma
10) Hazırlanan baslık, metin, slogan ve goruntu ogeleri kullanılarak basın ilanı taslakları yapma.
11) Hazırlanacak en az 3 basın ilanı uzerinde degerlendirme ve sonuclandırma.
12) Kucuk ilanlarda tasarım sorunlarının incelenmesi. Orneklerin analizi.
13) Kucuk ilanlarda tasarım sorunlarının incelenmesi. Orneklerin analizi.
14) Farklı kucuk ilan tasarımının yapılması
15) Projelerin Sergilenmesi, Deg?erlendirilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Grafik Ajitasyon / Phaıdon TYPO / Könemann
2- Graphic Design School / David Dabner / Thames & Hudson
3- Graphic Agitation / Phaidon TYPO / Könneman
4- Görsel İletişim ve Grafik Tasarım / Tevfik Fikret Uçar
5- Effects of the Gestalt Principle Graphic Design / Tahir Erdal
6- TYPO Könneman Yayınları Grafik Tasarım ve Tasarımcılar The Times and Hudson Yayınları Grafik Tasarım Okulu Thames and Hudson Yayınları
7- TYPO Könneman Publications Graphic Design and Designers The Times and Hudson Publishing Graphic Design School Thames and Hudson Publishing
8- ---
9- ---
10- ---
11- ---

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Alıştırma ve Uygulama
2) Beyin Fırtınası
3) Problem Çözme
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Proje

2

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte