>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Masaüstü Yayıncılık GRB335 Seçmeli Lisans 3 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi İhsan Tahir ERDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Gelecekte kullanacakları masaüstü yayıncılık programlarını oluşturur.
2) Geçmişte kullanılan masa üstü yayıncılık uygulamalarını listeler
3) Masaüstü programlarını daha bilinçli kullanmayı benimser.
4) Alanında bilimsel aştırma yapar.
5) Masaüstü yayıncılığı kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Orta   Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
2                    
3                    
4                    
5                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Tipografi, Grafik Tasarım 3

Dersin İçeriği

Masaüstü yayıncılık bilgisinin verilmesi ve gelecekte kullanacakları programları en iyi şekilde tanıması ve masaüstü bilgisinin kazandırılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Create desktop publishing programs to be used in the future.
2) List the desktop publishing applications used in the past
3) Adopt a more conscious use of desktop programs.
4) Make field-related scientific research
5) Comprehend desktop publishing
6) Öğrencilerle tanışmak ve Masa Üstü Yayıncılık hakkında bilgi verilmesi.
7) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
8) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
9) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
10) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
11) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
12) Masaüstü programları ve günümüzde kullanımları, matbuu evraklar, matbaa, forma, kağıt, katlama konularının öğretilmesi.
13) Ara sınav/Değerlendirme
14) Fontlar. Suitcase ile fontları sisteme eklemek. Adobe Type Manager. Font Book Yazı karakterlerini Türkçeleştirmek.
15) Masaüstü yayıncılıkta görüntüler. Piksel esaslı görüntüler. Vektörel görüntüler. Dokulu orijinalleri taramak. Baskı orijinalleri taramak. Netlik problemleri.
16) RENK AYRIMI. Trikromi, spot renk ayrımı. Yarımton spot renk ayrımı. Pantone HexImage

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Görsel İletişim, Grafik Tasarımı, Hasan Fehmi Ketenci, Can Bilgili. Beta yayınları, Yongaların 10.000 yıllık gizemli dansı.
2- Görsel İletişim, Grafik Tasarımı, Hasan Fehmi Ketenci, Can Bilgili. Beta yayınları, Yongaların 10.000 yıllık gözemli dansı.
3- Visual Communication, Graphic Design, Hasan Fehmi Ketenci, Campbell knowledgeable. Beta publications, chips mysterious dance of 10,000 years.
4- Visual Communication, Graphic Design, Hasan Fehmi Ketenci, Campbell knowledgeable. Beta publications, chips mysterious dance of 10,000 years.
5- Öğr. Gör. Fehmi Ketenci, Masaüstü Yayıncılık.
6- Inst. View. Fehmi Ketenci, Desktop Publishing.
7- ---
8- ----
9- ----
10- ------

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Beyin Fırtınası
2) Laboratuvar/Çalıştay
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

2

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte