>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tipografi Yazı IV GRB334 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN
Öğr. Gör. Medine YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tipografik tasarımlarını farklı platformlarda sunabilir
2) Tipografiyi kullanım alanlarını bilir uygular.
3) Gazete, dergi ve kitap gibi metin ağırlıklı tasarımlarda tipografi hiyerarşisini bilir, uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Tipografik temelli her türdeki tasarım konusunu kapsayan ve gerektiğinde kurallı tipografinin çerçevesi dışına çıkılarak daha çok kreatif dü şünmeyi hedefleyen bir amaçla, öğrencinin seçim yapabileceği gerçek veya sanal konular üzerinde uygulamalar ve bunların irdelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı ve içeriği konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklenti ve gereksinimleri öğrenilecektir
2) Çağımızda bilginin gücü.
3) Yaratıcı düşünme endüstri ve teknoloji ilişkisi.
4) Modern Sanat'ın başlangıç dönemi ustalarından örnek resimlerle içerik çözümlemesi yapılacak.
5) Yaratıcılık ve Sanatta Güzellik kavramları üzerinde durulacak.
6) Yaratıcı düşünmenin felsefi ve stratejik boyutları.
7) Modern görsel sanatları yaratan etkenler.
8) Ara Sınav/Değerlendirme
9) Modern sanatın 1980 sonrası eser vermiş ustalarından örnek resimler gösterilecek içerik ve görsel çözümlemesi yapılacak.
10) Yaratıcı düşünmeyi engelleyebilecek davranışlar.
11) Yaratıcı düşünmeyi geliştirecek davranışlar örneklerle anlatım ve sunum.
12) Atölye uygulama çalışmaları
13) Atölye uygulama çalışmaları.
14) Atölye uygulama çalışmaları ve dönemin değerlendirilmesi.
15) Yaratıcı düşünmenin biyolojik boyutları.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İnci San, Sanat ve eğitim-Yaratıcılık –Temel Sanat Kuramları- Sanat Eleştirisi Yaklaşımları.
2- Faruk Atalayer Anadolu Üniv. GSF.Görsel sanatlarda estetik iletişim.
3- İnci San, Sanat ve eğitim-Yaratıcılık –Temel Sanat Kuramları- Sanat Eleştirisi Yaklaşımları.
4- Faruk Atalayer Anadolu Üniv. GSF.Görsel sanatlarda estetik iletişim.
5- Adnan Turani , Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitabevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Anlatım
5) Anlatım
6) Alıştırma ve Uygulama
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Alıştırma ve Uygulama
10) Alıştırma ve Uygulama
11) Alıştırma ve Uygulama
12) Gösteri
13) Gösteri
14) Gösteri
15) Grup Çalışması
16) Beyin Fırtınası
17) Laboratuvar/Çalıştay
18) Laboratuvar/Çalıştay
19) Laboratuvar/Çalıştay
20) Bireysel Çalışma
21) Bireysel Çalışma
22) Bireysel Çalışma
23) Bireysel Çalışma
24) Problem Çözme
25) Problem Çözme
26) Problem Çözme
27) Problem Çözme
28) Proje Temelli Öğrenme
29) Proje Temelli Öğrenme
30) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Kısa Sınav

1

30%

Proje

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte