>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Grafik Tasarım Proje I GRB403 Zorunlu Lisans 4 Güz 13

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Suna Özgür KARAALAN
Doç. Dr. İsmail KESKİN
Dr. Öğr. Üyesi İhsan Tahir ERDAL
Öğr. Gör. Yıldız ÖRÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Süreli yayınlarda, kitap ile ilgili tasarım kavramlarını organize eder.
2) Marka, hizmet, kurum ve fikre ait geniş kapsamlı kurumsal kimlik tasarımları ilişkilendirir.
3) Kurumsal kimlik entegrasyonunu tanır.
4) Ürün analizi, pazar araştırması, konumlandırma stratejilerini bilir.
5) Endüstri durumuna gelmiş reklamcılığın teknik ve yöntemlerini bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3                    
4                    
5                    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Süreli yayın dünyasına ilişkin durumları, inceleyen ders, editöryel bir bakış açısı getirerek tasarım sürecini oluşturmayı amaçlar. Her öğrenci sanal bir marka oluşturarak bu markaya ait detaylı kurumsal kimlik tasarımı bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Editöryal proje kavramının belirlenmesi kavram analizi.
2) Proje önerileri tartışması beyin fırtınası.
3) Zaman çizelgesi hazırlığı hareket planı eskiz gösterimi.
4) Görsel süreklilik, sürekliliği oluşturma eskizleri.
5) Eskiz gösterimi, proje kritiği.
6) Eskiz gisterimi, proje kritiği.
7) Orjinal oluşturma evresi ve sunum
8) Arasınav:
9) Kurumsal kimlik proje kavramının belirlenmesi kavram analizi.
10) Projelerin belirlenmesi, sınıf içi beyin fırtınası.
11) Zaman çizelgesi hazırlığı hareket planı eskiz gösterimi.
12) Görsel süreklilik, sürekliliği oluşturma eskizleri.
13) Eskiz gösterimi proje kritiği.
14) Eskiz gösterimi, proje kritiği.
15) Orijinal oluşturma evresi sunum.
16) ) Final Sınavı:

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ragıp İstek, Typography and Page Design in Visual Communications, Pusula Yayıncılık.
2- Hasan Fehmi Ketenci, Visual Communication and Design, Beta Basım A.Ş.
3- Ragıp İstek, Typography and Page Design in Visual Communications, Pusula Yayıncılık.
4- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
5- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya Yay.
6- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
7- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Proje

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte