>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarım Proje I | GRB403 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 13 |
Doç. Dr. Suna Özgür KARAALAN
Doç. Dr. İsmail KESKİN
Dr. Öğr. Üyesi İhsan Tahir ERDAL
Öğr. Gör. Yıldız ÖRÜCÜ
1) Süreli yayınlarda, kitap ile ilgili tasarım kavramlarını organize eder.
2) Marka, hizmet, kurum ve fikre ait geniş kapsamlı kurumsal kimlik tasarımları ilişkilendirir.
3) Kurumsal kimlik entegrasyonunu tanır.
4) Ürün analizi, pazar araştırması, konumlandırma stratejilerini bilir.
5) Endüstri durumuna gelmiş reklamcılığın teknik ve yöntemlerini bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | ||
2 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
-
Süreli yayın dünyasına ilişkin durumları, inceleyen ders, editöryel bir bakış açısı getirerek tasarım sürecini oluşturmayı amaçlar. Her öğrenci sanal bir marka oluşturarak bu markaya ait detaylı kurumsal kimlik tasarımı bu dersin içeriğini oluşturur.
1- Ragıp İstek, Typography and Page Design in Visual Communications, Pusula Yayıncılık.
2- Hasan Fehmi Ketenci, Visual Communication and Design, Beta Basım A.Ş.
3- Ragıp İstek, Typography and Page Design in Visual Communications, Pusula Yayıncılık.
4- Aydoğan, Filiz(2005). Medya ve Tüketim üzerine Eleştirel Bir Analiz. İst: Türkmen Kitabevi
5- Williamson,Judith(2001). Reklamların Dili. İst:Ütopya Yay.
6- Berger,John(1993). Görme Biçimleri. 5. Bası. İST. Metis Yay.
7- Fiske, John(2003). İletişim Çalışmalarına Giriş.2. Bası. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Laboratuvar/Çalıştay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte