>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazılı Anlatım Teknikleri I | TDY105 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 3 |
Öğr. Gör. Kadir YÜKSEL
1) yazarlığın anlamını ve yazının sosyolojik temellerini düşündürüp tartışmak ve kendi yazı serüvenine başlamasını sağlamak
1) yazarlığın anlamını ve yazının sosyolojik temellerini düşündürüp tartışmak ve kendi yazı serüvenine başlamasını sağlamak
2) Değişik türlerde, yazım biçimlerinde ürünler verme ve her türün kendi içindeki biçemsel özelliklerini görme. Her türde, her formda yazı yazabilme becerisi kazanma. (Mektup, gezi yazısı, günce, makale, köşe yazısı, eleştiri, öykü vb.)
2) Değişik türlerde, yazım biçimlerinde ürünler verme ve her türün kendi içindeki biçemsel özelliklerini görme. Her türde, her formda yazı yazabilme becerisi kazanma. (Mektup, gezi yazısı, günce, makale, köşe yazısı, eleştiri, öykü vb.)
3) Değişik üsluplar deneyerek kendi üsluplarını geliştirme.
3) Değişik üsluplar deneyerek kendi üsluplarını geliştirme.
4) Yazılı anlatımı, kompozisyonu gelişir, pekişir. Kompozisyonun özelliklerini kullanır, yazısını daha etkileyici kılma.
4) Yazılı anlatımı, kompozisyonu gelişir, pekişir. Kompozisyonun özelliklerini kullanır, yazısını daha etkileyici kılma.
5) Edebiyatın değişik türlerinde bilgilenme, iyi metinlere yönelip Edebi metinler okuyarak metin çözümlemeleri yapma .
5) Edebiyatın değişik türlerinde bilgilenme, iyi metinlere yönelip Edebi metinler okuyarak metin çözümlemeleri yapma .
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Öğretici ve yaratıcı yazılı anlatım türleri. Yazıda estetik duyarlık; biçim ve içerik özellikleri ve ilişkileri. Öykü, şiir, roman, deneme, anı, röportaj, inceleme gibi örnek türlerin incelenmesi ve uygulama çalışmaları.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte