>

Medya Ekonomisi Ve İşletmeciliği

Gazetecilik

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya Ekonomisi Ve İşletmeciliği GZT424 Zorunlu Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Basın işletmelerinin, örgütsel, insan kaynakları yönetimi, finansmanı ve ürün özellikleri tanımlanır.
2) Basın işletmelerinde yönetim işlevlerini anlar ve örgütün çevre ile ilişkisini yorumlar.
3) Medya ekonomi politiğini tanımlar ve neo-liberal eğilimler ile ilişkilendirir.
4) Türkiye ve Dünyada Büyük Basın İşletmelerini listeler, birbirleri ile ilişkilerini karşılaştırır.
5) Küreselleşme kavramını tanımlar ve Türkiye medyasına etkilerini inceler.
6) Türkiye’deki medya endüstrisi alt sektörlerini sınıflandırır ve kritiğini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta
6 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Kültürel Farklılıklar ve Yönetim, İnsan Kaynakları Yönetimi

Dersin İçeriği

ders kapsamında medya ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, alandaki kuramlar, Türkiye medyanın yapısı, örgütlenmesi, finansman şekli, medya örgütlerinin çevre ile olan ilişkileri, Avrupa Birliği ülkeleri medyası ile olan ilişkiler anlatılacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte