>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Sanat Eğitimi GZT119 Seçmeli Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini öğrenir.
2) Duygu ve sezgilerini sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirir.
3) Yaratıcı yanını açığa çıkarıp birey olarak tasarım elementlerini kullanarak, yorum gücü geliştirir.
4) Tasarımın temel ilke ve prensiplerini öğrenir.
5) Tasarımda ışık ve renk sorununu çözer.
6) Sanat eğitiminin tarihçesini bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta
6 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Görsel Sanatlar ve Sanatçılar, zihinsel bir faaliyet olarak görme, soyut kavramlarla düşünme konularının anlatılması atölye ortamında esnek, özgür, araştırıcı, yapıcı ve deneysel bir ortamda uygulama ve tasarım çalışmaları Temel tasarım kapsamındaki konuların (nokta, çizgi, ışık, form, biçim, renk) anlatımı ve uygulamasıi, örnek çalışmalar eşliğinde (siyah-beyaz, açık-orta-koyu, hacim-kütle-mekan)(Oran-orantı, Yapısal Sistem, Perspektif v.b) olguların uygulamalı olarak irdelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sanatın tanımı, estetik, sanat felsefesi, sanatçı ve sanat eseri.
2) Temel sanat eğitiminin tarihçesi. Bauhaus okulu ve Türkiye'de sanat eğitimi.
3) Fotoğraftan hareketli görüntüye geçişi, tarihçe ve dönem görsellerinden örnekler.
4) Nokta ve çizginin desende kullanımı, ustalardan örnekler ve uygulama çalışmaları.
5) Hareketli görüntünün gelişimiyle ortaya çıkan yaşamın içine girmiş kamera türleri, icatlar ve sahipleri.
6) Hızlı kamera sistemleri, görsel örnekler, icatlar ve sahipleri.
7) Üçgen, kare, yuvarlak formlarını kullanarak siyah beyaz kompozisyon ve yüzey değerlendirme çalışmaları.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Fiziksel olarak rengin tanımı, nesne renk ilişkileri ve renk karışım özellikleri.
10) Nokta, çizgi ve tarama tekniklerini kullanarak, soyut, tamamlama yüzey kompozisyonu.
11) Renk algılamaları ve rengin insan üzerinde psikolojik etkileri.
12) 1. ve 2. Dünya Savaşları arasındaki dönemin sanat tarihi ve estetik algılamalardaki dönüşüm açısından değerlendirilmesi.
13) 1. ve 2. Dünya Savaşları arasındaki dönemin sanat tarihi ve estetik algılamalardaki dönüşüm açısından değerlendirilmesi. Sanat çözümlemeleri ve sanatçılar.
14) Doku konusu, resimde dokunun dinamizmi ve farklı tekniklerle aynı dokunun renkli ve siyah beyaz uygulamaları.
15) Bakma, görme, izleme kavramları, yaratıcı görmenin geliştirilmesinde izlenecek davranış biçimleri ve çalışmalardan örnek gösterimler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mümtaz Işıngör; Erol Eti; Mustafa Aslıer, Resim I : temel sanat eğitimi resim teknikleri grafik resim, Ankara : Türk Tarih Kurumu, 1986
2- Jose M. Parramon, Resimde Renk ve Uygulanışı, İstanbul: Remzi Kiyabevi.
3- John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları, 1986
4- Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
5- Selçuk Mülayim, Sanata Giriş, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994
6- Yusuf Baytekin Balcı & Nuran Say, Temel Sanat Eğitimi, İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 2000
7- Çizim ve boyama teknikleri için gerekli araç ve gereçler. Atölye ortamında görsel yayına yönelik araçlar.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Atölye

2

20%

Ara Sınav

1

40%

Ödev

4

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte