>

Oyun Kültürü ve Dijital Oyun

Gazetecilik

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyun Kültürü ve Dijital Oyun GZT451 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aysel ÇETİNKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dijital oyun kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
1) Dijital oyun kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dünyada ve Türkiye'deki dijital oyun endüstrisi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dünyada ve Türkiye'deki dijital oyun endüstrisi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Dijital oyun yaratım süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3) Dijital oyun yaratım süreci hakkında bilgi sahibi olur.
4) Dijital oyunları kültür endüstrisi bağlamında değerlendirir.
4) Dijital oyunları kültür endüstrisi bağlamında değerlendirir.
5) Dijital oyunların diğer disiplinlerle ilişkisini bilir.
5) Dijital oyunların diğer disiplinlerle ilişkisini bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
5 Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İletişim Teknolojileri Küreselleşme ve Kültür

Dersin İçeriği

Kültür endüstrisi. Kültür endüstrisi ürünü olarak dijital oyun. Dijital oyun nedir? Dijital oyunun üretim süreci. Türkiye’de dijital oyun endüstrisi. Yayıncılık ve lisanslama. Dağıtım ve pazarlama. Dijital oyun endüstrisinde işgücü. Türkiye’de dijital oyun sektörünün güncel sorunları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte