>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bitirme Projesi GZT420 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL
Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
Prof. Dr. Emel ÖZTÜRK
Doç. Dr. Aysel ÇETİNKAYA
Doç. Dr. Gürsoy DEĞİRMENCİOĞLU
Doç. Dr. İhsan KARLI
Doç. Dr. Betül PAZARBAŞI
Doç. Dr. Göktürk YILDIZ
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BUDAK
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Selahattin OKUROĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan YOLÇU CENGİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Alana katkı sağlayacak özgün bir araştırma konusu veya bilimsel bir soru tasarlar.
2) Araştırma konusu ile ilgili hipotezler geliştirir.
3) Alanıyla ilgili farklı araştırma yöntemlerini tanır ve konusuna uygun olan yöntemi seçer
4) Verileri sınıflar ve araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle yazılı olarak hazırlar
5) Araştırma konusunu belirleyip araştırma önerisi oluşturabilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek                 Yüksek             Yüksek
2           Yüksek                 Yüksek             Yüksek
3           Yüksek                 Yüksek             Yüksek
4           Yüksek                 Yüksek             Yüksek
5           Yüksek                 Yüksek             Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilimsel Yazı ve Sunuş Teknikleri / Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Dersin İçeriği

Araştırma konusunu belirleyip araştırma önerisi oluşturabilecektir. Araştırmanın problemini tanımlar. Araştırmanın amaçını ve alt amaçlarını belirler. Araştırmanın önemini ifade eder. Araştırmanın varsayımlarını ifade eder. Olanaklar, ulaşılabilirlik ve zaman açısından tezin sınırlılıklarını belirler. Araştırmaya ilişkin temel kavramlarını tanımlar. Seçilen araştırma konusuna uygun olarak uygulanacak bilimsel yöntemi belirleyebilecektir. Bilimsel araştırma yöntemlerini tanır. Araştıma konusu ve önerisine uygun bilimsel araştırma yöntemini saptar. Literatür taraması sonucu, bilimsel araştırma raporuna uygun, bir kaynakça listesi hazırlayabilecekdir. Araştırma önerisinde kullanılan kaynakları metin içinde kurallara uygun olarak gösterir. Araştıma önerisinde kullanılan kaynaklara ilişkin, bilimsel araştırma kurallarına uygun bir kaynakça hazırlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersle ilgi genel bilgiler ve kaynak kitapların tanıtımı
2) Konu önerileri tartışılacak ve araştırma konusu belirlenecek
3) Öğrenci literatür taraması yapacak
4) Öğrenci literatür taraması yapacak
5) Kaynak listesi üzerinde tartışılacak
6) Araştırma amacı belirlenecek
7) Araştırmanın problem cümlesi belirlenecek
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Araştırma varsayımlarının belirlenmesi
10) Araştırma varsayımlarının belirlenmesi
11) Araştırma yöntemi tartışılıp belirlenecek
12) Araştırma sınırlılığı belirlenecek
13) Benzer çalışmalar araştırılacak ve değerlendirilecek
14) Benzer çalışmalar araştırılacak ve değerlendirilecek
15) Benzer çalışmalar araştırılacak ve değerlendirilecek

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İslamoğlu, Hamdi, A. ve Alnıaçık, Ümit. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

Araştırma Merkezli Öğrenme Metodu

Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte