>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazılı ve Sözlü İletişim | GZT219 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Selma AKGÜL
Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
1) Dil ve toplumsal kültürel yapının ilişkisini açıklar. Kültürel yapının dile yansımalarını irdeler.
2) Dil ve siyasal iktidar arasındaki ilişkiyi açıklar. Siyasal iktidarın dili biçimlendirme yollarını irdeler.
3) İdeoloji kavramını tanımlar. Dil ve ideoloji arasındaki ilişkiyi analiz eder.
4) Haber metinlerinin ve tüm medya metinlerinin söylemlerini medya ve iktidar ilişkisi açısından tartışır
5) Yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanımlar
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
-
Dil nedir? Dil ve ideoloji ilişkisi. Anlam inşası, medyanın anlam inşasındaki rolü. Kodlama ve kod açımı, haber metinlerinde anlam inşası, haber söylemi ve iktidar ilişkisi.Türkçe’nin doğru kullanımına ilişkin örnek çalışmalar. Anlatım Bozuklukları: Anlatım Yanlışlarının Tanınması; Yazılı Ve Sözlü Anlatım: Yazılı Ve Sözlü Anlatım Konusunda Bilgi, Anlatım Biçimleri, Konu Ve Konu Türleri, Konu Seçimi, Konunun Sınırlandırılması, Anlatım Planı, Yazılı Anlatımda Düşünsel Düzen, Anlatımı Geliştirme Yolları, Anlatım Türleri. Metnin anafikri ve iletisi. Haber başlığı örnek çalışmaları…
1- Barış Çoban (ed.), Söylem ve İdeoloji , İstanbul: Su, 2003
2- Süleyman İrvan, Medya, Kültür ve Siyaset, İstanbul: Alp Yayınevi, 2002
3- Michel Foucault, Bilginin Arkeolojisi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011
4- Şerif Aktaş, Osman Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, 15. bs., Ankara: Akçağ Yayınları, 2011
5- C. Kavcar, F. Oğuzkan ve Ö. Aksoy, Yazılı ve Sözlü Anlatım, 8. bs., Anı, 2011
6- Ayşe İnal, Haberi Okumak, İstanbul: Temuçin, 1996
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte