>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkilerde Yaratıcılık HIT310 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER
Doç. Dr. Sevim KOÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sorunları doğru bir şekilde tanımlayabilme
2) Belirlenen sorunların öncelik sırasını saptama ve en uygun teknikleri kullanarak nedenlerini belirleme
3) Sorun/ların çözümü için seçenekler üretme ve en uygun seçenek/leri belirleme
4) Yeni/farklı öneriler-projeler üretebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta
4 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Sorun kavramı, sorun çözme süreci, yaratıcı sorun çözme teknikleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yaratıcılık, Yenilikçilik Kavramları
2) Yaratıcılık Kuramları
3) Sorun Kavramı
4) Sorun Çözmeye İlişkin Kuramlar
5) Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme
6) Sorun Çözme Süreci
7) Sorun Çözme Teknikleri: Sorunun Yeniden Tanımlanması Evresinde Kullanılabilecek Teknikler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sorun Çözme Teknikleri: Bilgi Arayışı Evresinde Kullanılabilecek Teknikler-I: 5n-1k, Balık Kılçığı
10) Sorun Çözme Teknikleri: Bilgi Arayışı Evresinde Kullanılabilecek Teknikler-I: 5n-1k, Balık Kılçığı
11) Sorun Çözme Teknikleri: Çözüm İçin Seçenekler Üretme Evresinde Kullanılabilecek Teknikler-II: Karakteristik Özelliklerin Sıralanması, Morfolojik Analiz, Birleştirme Tekniği
12) Sorun Çözme Teknikleri: Çözüm İçin En Uygun Seçeneğin Belirlenmesi ve Uygulanabilecek Teknikler
13) Örnek Olaylar ve Sorun Çözme Sürecinin Uygulanması I
14) Örnek Olaylar ve Sorun Çözme Sürecinin Uygulanması II
15) Örnek Olaylar ve Sorun Çözme Sürecinin Uygulanması III
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- M. Kemal İmrek, Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı, Beta, 2004
2- J. Geoffrey Rawlinson , Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası, Rota, 1995
3- Oğuz Onaran, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. SBF Yay. No. 321, 1971. ...

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte