>

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları HIT408 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL
Arş. Gör. Dr. Deniz KEBA EKİNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tanımlar, halkla ilişkiler alanı ve diğer alanlarla ilişkilendirir.
2) Sosyal sorumluluk modellerini ve bakış açılarını tanımlar.
3) Sosyal Sorumluluk alanlarını tanımlar.
4) Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin ulusal ve uluslar arası kural ve bildirgeleri tanımlar.
5) Sosyal sorumluluk kampanyalarını yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
4 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, tarihsel süreç, ilgili alanlar, kurumsal sosyal sorumluluk modelleri, uygulamalar, örnek projeler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
2) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları
3) Günümüzde kurumsal sosyal sorumluluk alanında yaşanan gelişmeler
4) Örnek olay ve projeler, kurumsal sosyal sorumluluk alanında lider olan şirketler ve projeler
5) Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri ve Yayınlanan Bildirgeler
6) Sivil Toplum Örgütleri / Hükümet Dışı Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri
7) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Çalışanlar-İşgörenler, Müşteriler)
10) Örnek olay ve projeler
11) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları(Toplum)
12) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Uluslararası Toplum, Yatırımcılar, Tedarikçiler, Rakipler)
13) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk (Meslek Odaları, STK’lar)
14) Örnek olay ve projeler
15) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kenan Ören, H. Bahadır Eser ve Elvettin Akman, Sosyal Sorumluluk, Ankara: Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık, 2012.
2- A. Bahar Ceritoğlu, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Yalın Yayıncılık, 2011.
3- Sibel Yamak, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramlarının Gelişimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2007.
4- Sevinç Korkmaz, İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları, İstanbul: Umuttepe Yayınları, 2009.
5- Mustafa Tanyeri, Gül Bayraktaroğlu ve Burcu İlter, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Pazarlamada Yeni Bir Paradigmaya Doğru, İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2009.
6- Philip Kotler ve Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2006.
7- Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, İstanbul: Mavi Ağaç Yayınları, 2006.
8- Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat Kitapları, 2007.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte