>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler ve Tanıtım I HIT115 Zorunlu Lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Gülden ÖZKAN
Arş. Gör. Dr. Deniz KEBA EKİNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkiler mesleğini tanır, gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2) Halkla ilişkiler mesleğinde kullanılan araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur
3) Halkla ilişkiler mesleğinin uzmanlık alanlarına ait kavramsal bilgi sahibi olur
4) Kişilerarası iletişim konusundaki kavram ve becerilere hakim olur
5) Halkla ilişkilerin evrimsel sürecindeki dört model ve günümüzdeki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur
6) Halkla ilişkilerin etik kodları, özdenetim mekanizmaları ve sektörel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Halkla İlişkilerin tarihçesi, dünyada ve Türkiyede halkla ilşkiler, halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve sosyal sorumlulukları, halkla ilşkiler ve reklam, halkla ilişkiler ve propaganda, halkla ilişkiler ve pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve iletişim, halkla ilişkilerin örgütsel yapısı, halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkilerde hedef kitle.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla İlişkiler Nedir?
2) Halkla ilişkilere yakın kavramlar nelerdir? Halkla ilişkiler ve diğer alanlarla benzerlikler ve farklılıklar.
3) Halkla ilişkilerin teorileri
4) Halkla İlişkilerde dört modelin tanıtılması
5) Halkla İlişkilerde dört modelin tanıtılması-devam
6) Halkla ilişkilerde araştırma, planlama ve yönetim süreci
7) Halkla ilişkilerde araştırma, planlama ve yönetim süreci-devam
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının tanıtılması
10) Kurum içi iletişim-Kurum içi halkla ilişkiler
11) Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj
12) Halkla ilişkilerde hedef kitle tanımı ve belirlenmesi
13) Halkla İlişkiler uzmanı ve halkla ilişkiler ajansıyla çalışmak arasındaki farklar
14) Halkla İlişkiler uzmanı ve halkla ilişkiler ajansıyla çalışmak arasındaki farklar- devam
15) Halkla İlişkiler sektörüyle ilgili güncel bilgiler, akademik yayın ve kuruluşların anlatılması, TÜHİD'e bağlı halkla ilişkiler kuruluşlarının tartışılması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamalar- Ayla Okay, Aydemir Okay, Der Yayınları, 2005
2- Halkla İlişkiler Kampanyaları, Ceyda Aydede, MediaCat Yayınları, 2001.
3- ders notları, ders kitapları, makaleler, kurumların halkla ilişkiler broşür ve bültenleri, kurumların web sayfaları
4- lecture notes, textbooks, articles, institutions, public relations, brochures and newsletters, web pages of institutions

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte