>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler ve Tanıtım II HIT116 Zorunlu Lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Gülden ÖZKAN
Arş. Gör. Dr. Deniz KEBA EKİNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkiler mesleğini ve gelişimini derinlemesine tanır.
2) Halkla ilişkiler mesleğinde kullanılan araç ve teknikleri derinlemesine tanır.
3) Halkla ilişkiler mesleğinin uzmanlık alanlarına ait kavramları derinlemesine tanır.
4) Kişilerarası iletişim konusundaki kavram ve becerilerini derinlemesine açıklar.
5) Halkla ilişkilerin evrimsel sürecindeki dört modeli ve günümüzdeki uygulamaları derinlemesine açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla ilişkiler ve Tanıtım I

Dersin İçeriği

Halkla İlişkilerin tarihçesi, dünyada ve Türkiyede halkla ilşkiler, halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve sosyal sorumlulukları, halkla ilşkiler ve reklam, halkla ilişkiler ve propaganda, halkla ilişkiler ve pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve iletişim, halkla ilişkilerin örgütsel yapısı, halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkilerde hedef kitle.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla İlişkilerin uygulama alanlarının tanıtılması
2) Finansal halkla ilişkiler
3) Kurumsal reklamcılık
4) Sorun yönetimi
5) Kriz ve kriz yönetimi
6) Kriz yönetimin evreleri ve dünyadan ve Türkiye'den örnek olayların tartışılması
7) İtibar yönetimi kavramı, kurumsal itibarın oluşturulması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Lobicilik kavramıi lobiciliğin gelişimi, lobicilikte kullanılan yöntemler
10) Sponsorluk, özellikleri, amaçları ve türleri
11) Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, özellikleri, dünyadan ve Türkiye'den örnek olaylar
12) Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, özellikleri, dünyadan ve Türkiye'den örnek olaylar-devam
13) Halkla ilişkiler ve etik, Halkla İlişkilerde uluslararası bildirge ve kodlar
14) Bir halkla İlişkiler ajansıyla çalışmak, halkla ilişkiler ajanslarının güncel takibi, sektörel gelişmeler.
15) Halkla İlişkiler alanındaki güncel tartışma ve genel değerlendirmeler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ceyda Aydede, Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2001.
2- Ayla Okay ve Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Der Yayınları, 2005.
3- Ebru Güzelcik Ural, Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Birsen Yayınevi, 2006.
4- Filiz Balta Peltekoğlu ve Arın Saydam, Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler, İstanbul: Bamm Yayınevi, 2008.
5- Metin Işık, Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Konya: Eğitim Kitabevi 2007.
6- ders notları, ders kitapları, makaleler, kurumların halkla ilişkiler broşür ve bültenleri, kurumların web sayfaları
7- lecture notes, textbooks, articles, institutions, public relations, brochures and newsletters, web pages of institutions

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Anlatım
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Soru-Cevap
8) Soru-Cevap
9) Tartışma
10) Tartışma
11) Tartışma
12) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte