>

Halkla İlişkilerde Yönetim ve Organizasyon

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkilerde Yönetim ve Organizasyon HIT233 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sevim KOÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yönetim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Yöneticilerin sahip olması gereken özellikleri sıralar.
3) Yönetim sürecinin aşamalarını listeler.
4) Halkla ilişkiler ajanslarının organizasyon şemaları oluşturur.
5) Halkla ilişkiler ajanslarının bölümlerini ve görevlerini sıralar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Klasik yönetim yaklaşımları: Bilimsel yönetim, yönetim süreci, bürokratik yönetim, neo klasik yönetim yaklaşımı, modern yönetim yaklaşımı, amaçlara göre yönetim, yönetim fonksiyonları, yönetsel planlama, strateji, vizyon, misyon, kültür amaç, hedef, stratejik yönetim, yönetsel kontrol, liderlik, motivasyon, organize etme, basit yapılar, mekanistik yapılar, bölümlendirilmiş yapılar, çağdaş yönetim yaklaşımları: öğrenen organizasyonlar, toplam kalite yönetimi, yetkinlik esaslı yönetim, takım yönetimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yönetim Düşüncesi: Yönetim, Yönetici ve Temel Kavramlar
2) Klasik Yönetim Düşüncesi
3) İnsan İlişkileri Yaklaşımı ve Neo-Klasik Organizasyon Teorisi
4) Modern Yönetim Düşüncesi
5) Yönetimde Sistem Yaklaşımı
6) Yönetimde Durumsallık Yaklaşımı
7) Post-Modern Yönetim Düşüncesi, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Post-Modern Yönetim Düşüncesi, Kıyaslama (Benchmarking), Sürekli İyileşme (Kaizen), Katılımcı Yönetim
10) Post-Modern Yönetim Düşüncesi, Personel Güçlendirme, Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma, Küçülme
11) Post-Modern Yönetim Düşüncesi, Kalite İyileştirme Teknikleri, Kalite Çemberleri (Quality Circles), Kalite Grupları, Tam Zamanında Yaklaşım, Z Teorisi / ISO Belgesi, Öğrenen Organizasyonlar
12) Organizasyonun Tanımı ve Önemi, Organizasyon İlkeleri,
13) Organizasyonda Amaçlar, Planlama Süreci, Planlama İlkeleri, Karar Verme Sürecinin Özellikleri, Karar Verme Sürecinin Safhaları, Hiyerarşik Düzeylere Göre Karar Türleri,
14) Motivasyon teorileri
15) Halkla ilişkiler ajanslarının örgüt şemaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mustafa Akdağ, İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler : Örgütsel Açıdan, Yayınevi: Literatürk, 2010
2- Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, 4. Baskı, İstanbul: Seçkin yay. 2012
3- M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Seçkin yay. 13. Baskı, 2011
4- Demet Gürüz, Halkla İlişkiler ve Reklam Ajansları İşletmeciliği ve Yönetimi, İzmir: Ege Ü. Yay.
5- Ders kitapları, ders notları, sitesi, çeşitli broşürler
6- Textbooks, lecture notes, website, various brochures
7- seçilen bir konuda ödev
8- home work on a selected subject
9- ara sınav ve final
10- exam and final

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte