>

Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi HIT321 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sevim KOÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Stratejik yönetim kavramını tanımlar.
2) Stratejik yönetim sürecinin aşamalarını sıralar.
3) İşletmelerin dış ve iç çevre unsurlarını listeler ve işletmeye etkilerini çözer.
4) İşletmelerin amaç, vizyon, misyon ve değerlerini nasıl oluşturduklarını çözer.
5) Stratejik kontrol süreçlerini sıralar.
6) Stratejik planlama yapar.
7) Stratejik operasyonlar yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
5 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta
7 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Stratejik yönetim sürecinin aşamaları teorik ve uygulamalı olarak anlatır. Bu süreç 3 ana bölümde incelenir; Analiz Aşaması, Stratejileri Geliştirme Aşaması ve Uygulama Aşaması. Teorik konulara ek olarak, ülkemizden ve dünyadan örnek olaylar da ders esnasında tartışılır, yazılı veya sözlü olarak sunulur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Stratejik Yönetim ile ilgili Terim ve Kavramlar
2) Stratejik Yönetim Süreci
3) Dış çevre ve rekabet analizi
4) İç çevre Analizi, İşletme Analizi ve SWOT matrisi
5) Stratejik Yönlendirme, Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedef Belirleme
6) Stratejik Yönlendirme, Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedef Örnek Olay Çalışması
7) Stratejik planlama
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Stratejik operasyonlar: medya ilişkileri, risk yönetimi, algı yönetimi
10) Stratejik operasyonlar: kriz yönetimi,
11) Stratejik operasyonlar: kurumsal itibar, imaj, kurum kimliği
12) Stratejik operasyonlar: lobicilik, olay yönetimi
13) Stratejik operasyonlar: kurumsal sosyal sorumluluk
14) Stratejik kontrol: ölçme ve değerlendirme yöntemleri
15) Stratejik kontrol: ölçme ve değerlendirme yöntemleri-devam
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ankara: Nobel yay., 2010
2- Ebru Güzelcik Ural, Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Birsen Yay, 2006
3- Erol Eren, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta, 2010
4- Hayri ülgen, Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul: Literatür, 2004
5- Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul: Alfa Yay, 2007
6- Ders kitapları, ders notları, sitesi, çeşitli broşürler
7- Textbooks, lecture notes, website, various brochures
8- seçilen bir konuda ödev
9- home work on a selected subject
10- ara sınav ve final
11- exam and final

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte