>

Siyasal İletişim ve Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Siyasal İletişim ve Halkla İlişkiler HIT319 Zorunlu Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) öğrencilerde siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin temelleri ve aktörleri hakkında genel bir perspektif oluşturmaktadır.
2) Siyasal halkla ilişkiler ve reklamın amaçları ve uygulama örneklerinin neler olduğu, siyasal kampanya örnekleri dahilinde kavratılmaktadır.
3) Siyasal kampanya hazırlanması sürecinde yapılması gerekli olan faaliyetler benimsetilmektedir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Dersin İçeriği

Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimin aktörleri, ilişkide olduğu alanlar, siyasal halkla ilişkiler kavramı, dünyada ve Türkiye'de siyasal halkla ilişkilerin uygulama örnekleri, seçim dönemlerinden örnekler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Siyasal iletişim kavramı nedir? Diğer alanlarla ilişkisi nedir?
2) Siyasal iletişim aktörleri neledir, özellikleri nedir?
3) Siyasal iletişim aktörleri ve özellikleri-devam
4) Siyasal iletişim ve kullanılan kitle iletişim araçlarının özellikleri ve amaçları
5) Siyasal halkla ilişkiler ve reklam faaliyetleri, özellikleri, dünyadan ve Türkiyeden örnek uygulamalar
6) Siyasal halkla ilişkiler ve Gündem Yaratma Kuramı
7) Halkla ilişkilerin politik kampanya iletişimiyle ilgili işlevleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medya Yönetimi, İmaj Yönetimi, Parti Örgütünün İç İletişimi, Enformasyon Yönetimi
10) Siyasal seçim kampanyaları ve bir seçim kampanyası hazırlarken uyulması gereken kurallar
11) Seçim kampanyası sürecinde kampanya altyapı çalışmaları; kampanya merkezinin hazırlanması, kampanya yönetiminin oluşturulması, kampanya bütçesinin oluşturulması, kampanyanın takviminin oluşturulması
12) Dünya'dan ve Türkiye'den dönemsel özelliklerine göre siyasal seçim kampanyaları ve aday konumlandırma stratejileri
13) Kamuoyu kavramı ve seçim kampanyası süresince kamuoyu araştırmalarının önemi, seçmen analizi ve hedef kitle
14) Kamuoyu kavramı ve seçim kampanyası süresince kamuoyu araştırmalarının önemi, seçmen analizi ve hedef kitle-devam
15) Güncel tartışmalar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Oya Tokgöz, Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Yayınevi: İmge Kitabevi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte