>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kurumsal Reklamcılık HIT323 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Tümay MERCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkiler araçlarını tanır.
2) Halkla ilişkiler ortamları tanımlar.
3) Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının kullanımını planlar.
4) Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının farklı kullanımları karşılaştırır.
5) Konuyla ilgili farklı sektör örneklerini tespit eder.
6) Halkla ilişkiler araçlarından örnekleri tespit eder, yeniden tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
6 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla ilşkilerde reklam Tasarımı

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler çalışmalarında kullanılan ortamlar nelerdir? Halkla İlişkiler çalışmalarında kullanılan araçlar nelerdir? Nasıl kullanılır? Özellikleri nelerdir? Nelere dikkat etmek gerekir?

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkilerde kullanılacak araç ve ortamların genel olarak tanınması
2) Halkla ilşkilerde kullanılacak araç ve ortamların genel olarak tanınması-devam
3) Yazılı araçların anlatılması ve kullanımı-1
4) Yazılı araçların anlatılması ve kullanımı -2
5) Yazılı araçların anlatılması ve kullanımı -3
6) Sözlü araçların anlatılması
7) Görsel araçların anlatılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Görsel araçların anlatılması -devam
10) Halkla ilşkiler ortamlarının anlatılması ve örnek verilmesi -1
11) Halkla ilişkiler ortamlarının anlatılması ve örnek verilmesi-2
12) Halkla ilişkiler ortamlarının anlatılması ve örnek verilmesi -3
13) Halkla ilşkiler ortamlarının anlatılması ve örnek verilmesi -4
14) Öğrencilerin ödev sunumları 1. Grup
15) Öğrencilerin ödev sunumları 2. Grup
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Billur Ülgen, İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara: Der Yayınları, 2003.
2- Mehmet Akif Özer, Halkla ilşkiler Dersleri, Ankara: Adalet Yayınları, 2009.
3- Ceyda Aydede,Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul: Mediacat Kitapları, 2003.
4- Çeşitli yayınlar
5- /.
6- /.
7- /.
8- /.
9- /.
10- /.
11- /.
12- /.
13- /.
14- /.
15- /.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte