>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Turizm ve Halkla İlişkiler HIT348 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Tümay MERCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Turizm alanı ile iletişim faaliyetleri arasında ilişki kurar
2) Turizm alanında halkla ilişkiler faaliyetleri tasarlar
3) Turizm iletişiminde halkla ilişkiler tekniklerini kullanır
4) Turizm faaliyetlerini geliştirici halkla ilişkiler faaliyetleri oluşturur
5) Turizm firmalarına ve turizme yönelik imaj geliştirme faaliyetleri uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Turizm sektörü içerisindeki iletişim faaliyetleri hakkında bilgi verilecektir. Turizm sektöründe gerçekleştirilen halkla ilişkiler faaliyetleri incelenecektir. Turizm ve halkla ilişkiler arasında bağkurulacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Turizm Kavramı Ve Tanımı, Turizmin Özellikleri, Turistin Tanımı, Çeşitleri Ve Özellikleri, Turizmle İlgili Uluslararası Kavramlar
2) Turizmin Gelişimi ve insanları turizme yönelten nedenler
3) Turistik varlıklar ve turizmin işlevleri
4) Turizmin Çeşitleri
5) Halkla İlişkiler Tanımı, Tarihçesi ve Yakın Kavramlar
6) Halkla İlişkiler ve İletişim
7) Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar ve İlkeler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Halkla ilişkiler ve tanıtımın turizmdeki önemi
10) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler İhtiyacını Ortaya Çıkaran Nedenler
11) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi ve Programının Geliştirilmesi
12) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri ve Kullanılan İletişim Araçları
13) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri ve Kullanılan İletişim Araçları-devam
14) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler planlaması
15) Turizm işletmelerinde Halkla İlişkiler planlaması -devam
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- A. Hamdi İslamoğlu, Turizm Pazarlaması, İstanbul: Beta Yayınevi, 2010.
2- Bahattin Rızaoğlu, Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayınevi: 2007.
3- Bahattin Rızaoğlu, Turizm Davranışı, Ankara: Detay Yayınevi: 2003.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte