>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya Okur-yazarlığı HIT346 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER
Doç. Dr. Sevim KOÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Medyanın işleyişi ve özelliklerini tanır.
2) İletişim sistemlerini ve iletişim sistemlerinin ekonomik, siyasal, toplumsal, kültürel yapısını tanır.
3) Medya-iktidar ilişkilerini değerlendirir.
4) Ana akım medya okuryazarlığı yaklaşımlarını tanır.
5) Eleştirel medya okuryazarlığı yaklaşımlarını tanır.
6) Türkiye'de ve dünyada medya okuryazarlığı eğitimi çalışmalarını değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
6 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Medya, özellikleri, işleyişi, iletişim alanının düzenlenmesi, anaakım ve eleştirel medya okuryazarlığı yaklaşımları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı uygulamaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanıtılması ve temel kavramların anlatılması
2) Medya, geleneksel ve yeni medya ve küreselleşme sürecinde medya
3) İletişim sistemleri: Otoriter sistem, liberal sistem
4) İletişim sistemleri: Sosyal sorumluluk yaklaşımı, kalkınmacı model
5) İletişim Sistemleri: Totaliter model, katılmcı demokratik model, yurttaş gazeteciliği yaklaşımı
6) İletişim alanının düzenlenme gerekçeleri, ilkeleri ve yöntemleri.
7) Okuryazarlık kavramı ve medya okuryazarlığı.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medya okuryazarlığı çalışmalarının tarihsel gelişimi.
10) Ana akım medya okuryazarlığı yaklaşımları.
11) Eleştirel medya okuryazarlığı yaklaşımları.
12) Dünyada medya okuryazarlığı eğitimi uygulamaları.
13) Türkiye'de medya okuryazarlığı uygulamaları.
14) Türkiye'de medya okuryazarlığı uygulamaları ile ilgili sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılması
15) Eleştirel medya okuryazarlığı yaklaşımlarını uygulayabilmek için öneriler oluşturma ve tartışma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Füsun Alver, Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri, İstanbul: Beta, 2007
2- Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu, Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Kalemus, 2010
3- Yusuf Kaplan, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Kayseri: Rey Yayınları, 1991

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte