>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Popüler Kültür ve İletişim | HIT435 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Aybike ÖZEL
Arş. Gör. Dr. Deniz KEBA EKİNCİ
1) Popüler kültürü ve kitle kültürünü tanımlar.
2) Kültür endüstrisini tanımlar.
3) Medya kültürü ve gösterisi, pop kültür, kitle kültürü ve küresel kültür ilişkisini tespit eder.
4) Popüler Kültür ve Tüketim Kültürü ilişkisini tespit eder.
5) Popüler Kültür ve Kimlik ilişkisini tespit eder.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Popüler kültür ve kitle kültürü arasındaki farklılık ve benzer noktalar, küreselleşme ve sosyo ekonomik sistemlerin popüler kültür ve kitle kültürüyle etkileşimi, popüler kültür ve kitle kültürünün kamusal alanı geliştirici etkisi, popüler kültür ve kitle kültürünün kimlik temsillerine etkileri, gündelik hayatta popüler kültür etkileri ve yansımaları bu ders kapsamında incelenmeye çalışılacaktır.
1- Süleyman İrvan, Medya Kültür Siyaset, Ankara: Alp Yayınları, 2002.
2- Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz, Medya Popüler Kültür ve İdeoloji, Ankara: Dipnot Yayınları: 2008
3- James Lull, Medya İletişim Kültür, Ankara: Vadi Yayınları / Toplum Dizisi, 2001
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte