>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Konu ve Gündem Yönetimi HIT414 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sorun yönetimi konusunda, kurumun sosyal paydaşlarıyla ilişkilerini ve iletişimi yönetmede sorumlu davranır
2) Halkla ilişkiler uzmanlarının konu yönetimi içinde önemini ve çevresel taramayı doğru gerçekleştirmenin önemini tespit eder.
3) Teşhis etme, analiz etme, öncelikleri belirleme, program stratejilerini seçme konularında hareket ve iletişim programlarını uygular ve değerlendirir.
4) Konu ve gündem yönetimi konusunda akademik ve sektörel uygulamaları tanır.
5) Kanaat önderlerinde görüş değişikliği yaratmak, grupsal destekler yaratmak, kamuoyu görüşü yaratmak gibi stratejik süreçleri tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
3 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Konu ve gündem yönetimi bağlamında konuları teşhis etmeyi, onları analiz etmeyi, öncelikleri belirlemeyi, program stratejilerini seçmeyi, hareket ve iletişim programlarını yürütmeyi ve verimliliği değerlendirmek, kamu işleri, iletişim ve hükümet ilişkileri gibi halkla ilişkilerin çeşitli disiplinleri ortaya koymak, halkla ilişkiler uzmanlarının konu yönetimi içinde iletişim çabalarını yönetebilecek en önemli güç olmaları ve çevresel taramayı doğru bir biçimde gerçekleştirebilmeleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Konu ve gündem yönetimin kavramsal olarak tanıtılması
2) Halkla ilişkilerin bir uygulama alanı olan sorun yönetiminin halkla ilişkiler açısından öneminin vurgulanması
3) Sorun yönetimi kavramının ortaya çıkma nedenleri
4) Sorun yönetimi süreci modelinin kavratılması
5) Kriz yönetimi süreciyle karşılaştırılması
6) Sorun yönetimini uygulama aşamalarına giriş
7) Kuruluşla ilgili sorunları ve eğilimleri tanımlama, sorunun etkisini değerlendirme ve öncelik oluşturma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kuruluşun eylemlerini düzenlemek ve sonuçlandırma aşamaları
10) Sorun yönetiminin kuruluşlar açısından sağladığı faydalar
11) Sorun yönetiminin kuruluşlar açısından sağladığı faydalar-devam
12) Konu ve gündem yönetimi süreçlerinin güncel olaylar ve uygulamalarla değerlendirilmesi
13) Konu ve gündem yönetimi süreçlerinin güncel olaylar ve uygulamalarla değerlendirilmesi-devam
14) Medyadan örnek olayların takibi
15) Medyadan örnek olayların takibi-devam
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aylin Göztaş Pira ve Ebru Belkıs Kamanlıoğlu, Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2010.
2- Metin Işık, Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Konya: Eğitim Kitabevi, 2007.
3- Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009.
4- Ayla Okay ve Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamalar, İstanbul: Der Yayınları, 2005.
5- Ebru Belkıs Kamanlıoğlu ve Aylin Göztaş, Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi, İstanbul: Seçkin Yayıncılık, 2010.
6- ders notları, makaleler, bildiriler, halkla ilişkiler siteleri ve ajansları
7- lecture notes, articles, leaflets, pr web sites and agencies.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte