>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İmaj Yönetimi HIT432 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
Doç. Dr. Aybike ÖZEL
Doç. Dr. Nihal TAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İmaj ve imaj yönetiminin ne anlama geldiğini kavrayabilecekler.
2) İmaj yönetiminin sosyolojik ve psikolojik temellerine ilişkin bilgi sahibi olarak, imaj yönetim taktiklerini sıralayabilecekler.
3) Örgüt kültürüyle imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi kavrayarak, kurumlarda imaj yönetiminin önemini ve yönetilmesi gereken bir kavram olduğunu anlayabilecekler.
4) Kurumsal imaj içeriğinin yönetim sürecinde geliştirilmesinin merkezinde yer alan kurum kişiliği, kurum kimliği ve kurum imajı kavramlarını kavrayabileceklerdir.
5) Öğrenciler kurumsal imaj aracılığıyla iç ve dış hedef kitle üzerinde inandırıcılık ve güven yaratmak ile sürdürmek gibi önemli işlevleri kavrayacaklardır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Düşük
2 Yüksek Orta Orta   Düşük Yüksek Orta   Orta
3 Orta Orta Yüksek Orta   Yüksek     Yüksek
4 Orta Yüksek   Yüksek Orta Yüksek   Yüksek Yüksek
5 Yüksek   Orta   Yüksek     Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ders kapsamında markalaşma evreleri ve imaj yönetimi, güven kavramı irdelenerek “itibar” ve itibarın korunması konularına da değinilecektir. Öğrencilerin marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek, marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İmaj kavramının açıklanması
2) Bireysel ve kurumsal imaj kavramının açıklanması
3) İmaj yönetimi kavramının açıklanması ve tartışma
4) İmaj bileşenleri kavramının açıklanması ve tartışma
5) İmajların önemi ve imaj yapılandırmanın aktarılması
6) İmaj yönetimi ve görünüm bağının ortaya konması
7) İmaj yönetiminde "Duruş" ve "Davranış"a odaklanılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Presentasyon yapma kurallarının görüşülmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
10) Kültür/Sanat etkinliğine katılınması
11) Olumlu örgütsel imajın örgüte ve çıktılarına talep ve güven yaratma, örgüte kaliteli işgücü çekme ve personeli motive etme gibi bazı üstünlükleri üzerinde durulacak.
12) Olumlu örgütsel imajın örgüte ve çıktılarına talep ve güven yaratma, örgüte kaliteli işgücü çekme ve personeli motive etme gibi bazı üstünlükleri üzerinde durulacak-devam
13) Öğrencilerin sunumlarını gerçekleştirmeleri ve tartışma - 1. Grup
14) Öğrencilerin sunumlarını gerçekleştirmeleri ve tartışma - 2. Grup
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte